Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Citroën DS5

Van alle DS-modellen balanceert de DS5 het meest op de grens tussen verschillende genres. Deze mengeling van SUV, eenvolumer, gezinswagen en coupé kleurt buiten de lijntjes, maar gaat hij over de schreef?

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00 /20

Terwijl de DS3 werd afgeleid van de C3 en de DS4 op de C4 geënt is, heeft de DS5 hoegenaamd niets gemeen met de C5. De cross-over maakt gebruik van de technische basis van de (korte) C4 Picasso en dus de Peugeot 3008, waarvan hij het hybride aandrijfgeheel overneemt in het geval van de Hybrid4-versie. Maar toch weet hij uit te pakken met een geheel eigen esthetische persoonlijkheid. Het echt goede nieuws is echter dat de DS5 ondanks zijn uitgewerkte design vrij ruim blijkt vanbinnen. De uitrusting is riant, zeker als je kiest voor de dure topversie Sport Chic (met zaken als een navigatiesysteem, een lederen bekleding of verwarmde stoelen met massagefunctie). Vanuit technisch standpunt is de DS5 uiteraard minder origineel. De afstellingen werden echter in alle gevallen aangepast met het oog op een grotere rijdynamiek, DS oblige.

  • Esthetische persoonlijkheid, look
  • Afwerking op Duits niveau
  • Geslaagde combinatie motor-versnellingsbak
  • Interessante binnenruimte
  • Verbazende geluiddemping
  • Kwaliteit van de stoelen
  • Soms schokkerige ophanging
  • Nauwkeurigheid stuur in rechte lijn
  • Gebrek aan opbergmogelijkheden
  • Zicht rondom
  • Geen stop-startsysteem
  • Geen externe koffergreep

In dit artikel : Citroën, Citroën DS 5

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker