Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / DS 9 E-Tense 250, extra hybrideversie

Geschreven door Frédéric Kevers op 02-12-2021

De DS 9, het vlaggenschip van het merk, had al twee hybrideversies, met 225 of 360 pk. Dat aanbod wordt nu aangevuld met een tussenvariant van 250 pk.

De DS 9, een grote en comfortabele berline, wil Franse luxe uitspelen in de strijd tegen de Duitse referenties. Daartoe biedt DS zijn 9 voortaan aan in drie plug-inhybrideversies. Na de topversie E-Tense 360, die vierwielaandrijving en 360 pk biedt, en de tweewielaangedreven E-Tense 225 met 225 pk, komt de Franse constructeur nu met een 250 pk sterke variant met voorwielaandrijving: de DS 9 E-Tense 250.

>> Lees onze test van de DS 9 E-Tense 225

Grotere batterij

In vergelijking met de DS 9 E-Tense 360 schrapt de E-Tense 250 de elektrische motor op de achteras, die 113 pk ontwikkelt, en behoudt hij enkel die op de vooras, die nog steeds 110 pk produceert. In combinatie met dezelfde drukgevoede 1.6-benzineviercilinder met 200 pk biedt deze aandrijflijn een gecombineerd vermogen van 250 pk. De DS 9 E-Tense 250 is begrensd tot 135 km/u in volledig elektrische modus, maar kan nog steeds 240 km/u halen wanneer het volledige vermogen beschikbaar is (respectievelijk 140 en 250 km/u voor de E-Tense 360).

Bovenal onderscheidt de 250 zich met een batterij waarvan de capaciteit is verhoogd dankzij een hogere energiedichtheid. Het aantal cellen en de massa van het batterijpakket blijven gelijk. De capaciteit bedraagt 15,6 kWh in plaats van 11,9 kWh. Volgens DS zou de 9 E-Tense 250 dankzij deze upgrade 61 km kunnen afleggen op elektrische energie (gecombineerde WLTP-cyclus). Opladen van 0 tot 100 procent zou iets minder dan 2,5 uur duren dankzij de geïntegreerde 7,4 kW-lader.

Afwerking en prijs

De DS 9 E-Tense 250 wordt aangeboden in twee versies: Performance Line + en Rivoli +. De prijzen beginnen bij 55.990 euro voor de Performance Line +, die onder meer is voorzien van tweekleurige wielen van 19 duim en een bekleding in alcantara. De Rivoli + met zijn lederen interieur kost minstens 59.990 euro. Deze nieuwe variant is al te bestellen. In België blijven alleen de E-Tense 250 en E-Tense 360 in de catalogus.

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten