Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Ferrari F8 Spider: topless Tributo

Geschreven door Piet Andries op 09-09-2019

Een verrassing kan je de komst van de Ferrari F8 Spider moeilijk noemen, maar dat maakt de komst van de topless Tributo niet minder leuk.

Ferrari maakte een topless variant van de 458 Italia en van de daarop gebaseerde 488 GTB. Maar logisch dat Maranello ook de F8 Tributo langs de barbier stuurt. Door het dak te lichten, zit je nu nog wat dichter op de actie. Want de F8 Spider wordt aangedreven door een van de sensationeelste achtcilinders die je momenteel kan vinden. De achtersteven vult zich immers met de V8-biturbo uit de Pista

De Ferrari F8 Spider doet het dus met een geblazen 3,9 liter-krachtbron, goed voor een vermogen van 720 pk en een maximaal koppel van 770 Nm. Dankzij het Variable Torque Management raast de turbomotor tot 8.000 toeren per minuut met het gevoel van een atmosferisch blok. Gebleven is ook de driftmodus en de Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), elektronische systemen het de bestuurder mogelijk maken deze Ferrar nog beter te controleren op de limiet.

Dakconstructie

Dat F8 Spider opnieuw een hard wegklapdak krijgt, hoeft niet te verwonderen. Wan deze Ferrari deelt zijn technische basis nog steeds met de 488 en dus ook met de 458. De zogeheten RHT-constructie (kort voor Retractable Hard Top) probeert zoveel mogelijk de lijnen van de gesloten Tributo te respecteren. Achteraan is er wel een verschil: daar prijkt een grotere achterspoiler die zich rond de cirkelvormige lichtblokken vouwt.

De dakconstructie van de Ferrari F8 Tributo klapt in twee delen weg en plooit zich elegant over de centraal gemonteerde V8-biturbo. Het openen vraagt niet meer dan 14 seconden, een manoeuvre dat ook al rijdende uitgevoerd kan worden en dat tot een snelheid van 45 km/u. Vergelijken met de 488 Spider weegt de topless F8 20 kilogram minder.

Gewicht: 1.330 kg
Maximumsnelheid: 340 km/u
0 tot 100 km/u in 2,9 s
0 tot 200 km/u in 7,8 s

Journalist AutoGids/ AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten