Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Fiat Panda Climbing 4x4

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Fiat Panda 4x4 treedt in de sporen van het legendarische origineel, maar hij is natuurlijk een flink stuk moderner en beter uitgerust. Met alle gevolgen van dien...

Prijs
NB
  • Score redactie /20

Van bij de lancering van de nieuwe Panda kondigde Fiat een variant aan die de kwaliteiten van de eerste Panda 4x4, een compacte auto die in ieder klimaat en op ieder terrein zijn mannetje kon staan, zou overdoen. De huidige trend van vrijetijdsvoertuigen en SUV's heeft de Italiaanse constructeur er echter toe aangezet het nieuwe model anders te positioneren, met naast het kaalgeplukte basismodel een beter aangeklede versie, de Climbing, die pronkt met een erg interessante look en dito uitrusting. In afwachting van de echte flaneerversie, de Panda SUV (een gewone voorwieltrekker), die nog voor dit jaar gepland is.
Andere tijden, andere gewoonten, en één detail veranderde flink: de prijs. Voor de nieuwe vierwielaangedreven Panda mag u de helft meer rekenen dan voor de eerste, oftewel een kleine 12.000 euro. Dat is toch even slikken, vooral als je weet dat de
rasechte (maar stokoude) terreinwagen van Lada, de Niva, 2.000 euro minder kost, terwijl de Japanse merken in deze sector de Suzuki Jimny en de Daihatsu Terios aanbieden voor respectievelijk 12.999 en 14.799 euro.

In dit artikel : Fiat, Fiat Panda

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker