Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Charge Cars is Mustang voor groene jongens

Geschreven door Yeelen Möller op 14-03-2022

De Charge Automotive Mustang is een pony car met de looks van de Amerikaanse klassieker uit 1967, maar met een elektrische aandrijflijn uit 2022. Heiligschennis of niet, hij ziet er verdomd knap uit.

Met de brandstofprijzen van tegenwoordig zien we de markt voor elektrische restomods nog meer openbloeien. Nog een nieuwkomer op dat vlak is deze Charge Cars Mustang, een Mustang Fastback uit 1967, maar dan volledig gemoderniseerd op elk vlak behalve zijn uiterlijk. Het Londense Charge Cars wil 499 van deze moderne pony cars maken, voor een vanafprijs van 350.000 Britse pond (zo'n 417.000 euro) per stuk. Wat je daarvoor terugkrijgt?

Geen klassieker opgeofferd

Wat je daarvoor terugkrijgt? Een gloednieuwe wagen, maar wel met een koetswerk dat onder licentie wordt gebouwd. De vormen zijn dus volledig origineel, maar er moet geen klassieker voor opgeofferd worden. Aan de klassieke vorm worden moderne snufjes zoals ledverlichting, grotere velgen en een volledig nieuw ontworpen interieur toegevoegd.

Dat interieur slaat een heel mooie balans tussen klassiek en modern, met twee displays zoals in de nieuwste Fords, maar dan gedrapeerd over een klassiek dashboard en met erg fraai bruin leer op de zetels en panelen. De versnellingspook wordt vervangen door vier knoppen op de middenconsole voor de armsteun.

 

544 pk

Onder de 'kap' zitten twee elektromotoren geleverd door Arrival, elk 200 kW sterk, voor een totaal van 544 pk en 1.500 Nm. Daarmee moet de Charge Mustang in 3,9 seconden naar de 100 km/u stuiven. De batterij van 64 kWh zou voor een rijbereik van zo'n 200 mijl (322 km) moeten zorgen, opladen kan aan maximaal 50 kW. Een lege batterij 'voltanken' zou dus een dik uur moeten duren.

Het klinkt allemaal erg mooi, maar zoals gezegd is de prijs simpelweg onbetaalbaar voor 99% van ons. We snappen dat dit soort ambacht niet goedkoop is, maar we hopen ook dat dit soort projecten en restomods iets toegankelijker wordt naarmate de onderdelen meer voorradig worden. Tenslotte is er natuurlijk nog de vraag of een start-up erin zal slagen om bijna 500 wagens te verkopen én te bouwen. We houden onze adem niet in...

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten