Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

SUV Days 2019 op 11 & 12 mei 2019

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / 5 Bestelbreaks : Hoger op de ladder

Bestelbreaks zijn veranderd in weelderige, geconnecteerde eenvolumers. PSA legt de lat hoog, met een overtuigend trio dat enkel maar de kruimels lijkt te laten voor de concurrentie.

Overzicht :

De tijd is voorbij waarin constructeurs gewoon zitplaatsen op de vloer van een bestelwagen konden schroeven om er een passagiersversie van te maken en daarmee basta. Ook bestelbreaks zijn met hun tijd meegegaan. In eerste instantie omwille van comfort en veiligheid, maar ook om de marktevolutie te volgen. In elk geval hebben dit soort auto’s de echte eenvolumers niets meer te benijden – die zelf trouwens te duur zijn geworden om te kunnen wedijveren met de SUV’s en cross-overs. En hoewel die hogere positionering van de bestelbreaks evenzeer hun prijzen opdrijft, behouden ze wel hun aantrekkingskracht en hun ongeëvenaarde praktische kwaliteiten. Daarmee moeten ze een publiek kunnen verleiden dat wel rationeel ingesteld is, maar toch op zoek is naar moderniteit.

Hoewel PSA historisch gezien niet de eerste was met zijn bestelbreak, is het wel de groep die de theorie het best in de praktijk brengt, met zijn tweeling Citroën Berlingo en Peugeot Rifter – de opvolger van de Partner veranderde van naam om de breuk met de bestelwagenwereld kracht bij te zetten. Met die twee pas gelanceerde modellen verzetten de twee Franse constructeurs de bakens in de categorie, maar ze laten ook Opel daar mee van profiteren. De Combo heeft namelijk niet langer Italiaanse genen (die van de Fiat Doblo), een gevolg van de overname van het Duitse merk door de PSA-groep.

Hoewel deze drie modellen wel doorslagjes van elkaar lijken, vertonen ze toch telkens een zekere eigenheid. We confronteerden dit trio met twee andere sterren van het segment: de Ford Tourneo Connect en de Volkswagen Caddy. De grote afwezige in deze vergelijkende test is de Renault Kangoo. Daarvan had de nieuwe generatie voorgesteld moeten worden tijdens het salon van Parijs in oktober jongstleden, maar dat is nog altijd niet gebeurd. Zouden de ingenieurs van Renault hun huiswerk opnieuw aan het maken zijn nu ze het PSA-trio hebben gezien?

Geschreven door op