Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Hyundai Genesis Coupé 3.8 A

Het gaat snel bij Hyundai: hoewel de Genesis Coupe´ bij ons nog maar amper op de markt is, krijgt het model al een facelift. En die brengt meer dan alleen een frisse look met zich mee.

Prijs
NB

In onze Gedetailleerde Wegtest van de Genesis Coupé 2.0 Turbo uitten we de kritiek dat de ophanging plankhard was, waardoor de wielen erg springerig werden op dwarsnaden of andere wegoneffenheden. Het gevolg was dat zowel het ESP als het ABS overuren maakte. Hoe dan ook, met de vernieuwde 3.8 heeft dit probleem zich niet gesteld. De ophanging lijkt oordeelkundiger afgesteld, zodat het compromis comfort-weggedrag er duidelijk op vooruitging. Als het ESP tussenbeide moet komen, gebeurt dat doorgaans redelijk subtiel, in eerste instantie door in te grijpen op de motorsturing.

Met 6,2 seconden voor de sprint van 0 tot 100 km/h en 25,4 seconden voor de kilometer vanuit stilstand hoeft hij niet onder te doen voor een rivaal als de Nissan 370Z, die we weliswaar chronometreerden met een manuele zesbak (6,0 en 25,3 seconden). En als onze testpiste perfect droog was geweest, hadden we wellicht de fabrieksopgave (5,9 seconden) meer benaderd, maar in de gegeven omstandigheden - en bij gebrek aan een launch control-functie - bleek het moeilijk om beter te doen.

Perfect is de Genesis Coupé nog niet, maar met zijn frisse look en zijn geoptimaliseerde aandrijfgehelen is hij een aanbod om over na te denken voor wie een viriele sportauto zoekt voor het geld van een fatsoenlijk uitgeruste premiummiddenklasser. En wie liever nog wat minder uitgeeft, kan kiezen voor de toch ook al 275 pk sterke 2.0 Turbo, die in de basisuitvoering Sport al de uwe is voor 30.999 euro. Afwachten of we deze voor Hyundai ietwat vreemde eend in de bijt voortaan wat vaker in het straatbeeld zullen zien...

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Genesis Coupé

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker