Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Hyundai Ioniq 5 : Sterke argumenten

Geschreven door Pascal Binon op

De elektrische Ioniq 5, die is gebaseerd op een volledig nieuw platform en kan uitpakken met een echte visuele persoonlijkheid, opent een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Hyundai. Maar bovenal pakt hij uit met solide argumenten die de concurrentie snel in de schaduw kunnen stellen.

58.499 €
  • Score redactie 15.65 /20

Ioniq (een samentrekking van 'ion' en 'unique') is voortaan de naam voor de elektrische modellen van de Koreaanse reus. Toch blijft het Hyundai-logo duidelijk zichtbaar op de motorkap en de achterklep, wellicht omwille van de credibiliteit en de bekendheid. In elk geval is de Ioniq 5 gebaseerd op een gloednieuw modulair platform, het E-GMP, exclusief ontworpen voor elektrische voertuigen, wat – zoals we later zullen zien – veel voordelen heeft. Het is verkrijgbaar met twee- of vierwielaandrijving. De tweewielaangedreven Ioniq 5 is een achterwielaandrijver die kan worden uitgerust met een 58 kWh-batterij en een 170 pk-motor of met een 73 kWh-batterij die een motor van 218 pk voedt. In beide gevallen bedraagt het koppel 350 Nm.

De versie met vierwielaandrijving wordt automatisch gecombineerd met de grote batterij en heeft een extra, 95 pk sterke motor op de vooras. De gecombineerde vermogens- en koppelwaarden bedragen daarmee 305 pk en 605 Nm. Vermeldenswaard is dat Hyundai voor deze versie een tijd van slechts 5,3 seconden aankondigt om van 0 naar 100 km/u te accelereren. Voor deze test beschikten we over een Core-basisversie met de 73 kWh-batterij.

  • Rustgevende auto
  • Interieur- en kofferruimte
  • Oplaadcapaciteit
  • Weldoordachte regeneratiemodi
  • Standaarduitrusting
  • Sleepvermogen
  • Geen achterruitwisser
  • Iets te harde schokdemping
  • Onpraktische handmatige deurgrepen
  • Weinig gestructureerd instrumentenpaneel

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Ioniq , Hyundai Ioniq 5

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker