Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Jaguar XE 2.0t 200 A

Geschreven door Bert Troubleyn op

De goedkoopste motorversie van de Jaguar XE met een automaat rijdt op benzine en heeft meteen 200 pk. En natuurlijk kan hij rekenen op datzelfde, verrassend plezierige onderstel.

Prijs
NB

Onze markt mag dan grotendeels verdieseld zijn, toch zijn er nog steeds (vooral particuliere) klanten die meer gehecht zijn aan een benzinekrachtbron. Er zit een eigen drukgevoede tweeliter op benzine aan te komen in de Ingenium-familie (die heel wat onderdelen gemeenschappelijk heeft met de 2.0-diesel), maar die is nog niet klaar. Onder de machtige V6 met 340 pk biedt Jaguar daarom nog twee varianten aan van de eveneens twee liter grote turboviercilinder die Jaguar Land Rover al een paar jaar bij Ford inkoopt.

Die is in de XE verkrijgbaar in twee versies, met 200 pk en 280 Nm of met 240 pk en 340 Nm. We kennen deze motor binnen de groep al uit de Land Rovers Freelander en Discovery Sport, de Range Rover Evoque en de Jaguars XF en zelfs XJ. In al die modellen is hij tot nog toe echter alleen maar aangeboden met 240 pk. De gedowntunede 200 pk-variant die hier aan bod komt, is dus ook voor ons nieuw.

Verwante testen

In dit artikel : Jaguar, Jaguar XE

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker