Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

De Grand Cherokee, die opgroeide in een gebroken en vervolgens wedersamengesteld gezin, wil de status van SUV verwerven. De looks heeft hij al, maar kan hij ook mee op het vlak van kwaliteit en techniek?

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD #1
Prijs
NB
  • Score redactie 14.52 /20

De vierde generatie van de Jeep Grand Cherokee heeft nu achteraan een meerarmige as. Die aanpassingen beperken het onafgeveerde gewicht, versterken de wegcapaciteiten van het model en verbeteren het rijcomfort. Het nieuwe model doet ook voor het eerst een beroep op de pneumatische Quadra-Lift-veren met elektronische sturing en variabele hoogte. Die veren, die standaard waren gemonteerd op onze Overland-versie, tillen de filtering naar een nog hoger niveau en bieden net dat ietsje meer bodemvrijheid wanneer de terreinomstandigheden het vereisen. De 'stalen' ophanging, die hoger is dan de Quadra-Lift in normale positie, is nog steeds standaard op de twee andere uitvoeringen (Laredo en Limited). Bovendien - en dat is nieuw - treedt Jeep in de sporen van Land Rover door zijn eigen versie van het Engelse Terrain Response te ontwikkelen: Selec-Terrain bestaat uit vijf programma's voor de weg en het terrein (Zand/Slijk, Sport, Auto, Sneeuw, Rotsen), die de twaalf rijsystemen coördineren (injectie, gaspedaal, remmen, luchtvering, schakelovergangen, transferbak, tractie- en stabiliteitscontrole). Bij de motoren ging onze aandacht altijd vooral uit naar de diesel, niet zozeer vanwege de algemene dieseltrend, maar wel omdat het hoge verbruik van de benzinemotoren ons hier mateloos stoorde.

  • Gevrijwaarde stijl en persoonlijkheid
  • Lager verbruik dan voorganger
  • Rijcomfort (luchtveren)
  • Rijkelijke, bijdetijdse uitrusting (Overland)
  • Hoog sleepvermogen (3,5 ton geremd)
  • Terrein capaciteiten nagenoeg intact
  • Groter en zwaarder dan voorganger
  • Tegenvallende prestaties
  • Gedateerde automaat op verlengde brug
  • Europese prijs t.o.v. Amerikaanse
  • Fit & finish niet echt ‘premium’
  • 20-duimers niet geschikt voor terreinwerk

In dit artikel : Jeep, Jeep Grand Cherokee

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker