Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Megameerkamp rond de nieuwe Renault Mégane en Volkswagen Golf

In afwachting van de nieuwe Mazda 3 en Opel Astra, die verwacht worden voor 2009, zijn de Renault Mégane III en de VW Golf VI de grote nieuwkomers in het segment van de middenklassers. Hun lancering vormde een mooie gelegenheid om een stand van zaken op t

Overzicht :

De overwinning van de Golf illustreert vooral het bijzonder homogene karakter van het model, dat zonder de kwaliteiten van de vorige generatie (afwerking, binnenruimte, rijplezier) te verwaarlozen flink vooruitgang boekt inzake comfort en geluiddemping. De nieuwe Mégane eindigt tweede. De Renault werd niet alleen veel klassieker, maar ook makkelijker om mee te leven, terwijl hij niet buitensporig duur is. Het enige minpuntje is dat de geluiddemping van de dci beter had mogen zijn. De Peugeot 308 eindigt op de derde plaats. Hij schuift zijn binnenruimte, zijn gebruiksvriendelijkheid en zijn gulle uitrusting naar voren. Mooie argumenten, die echter jammer genoeg wel gepaard gaan met een nogal hoge verkoopprijs. De Focus, die de vierde plaats bezet, staat nog altijd zijn mannetje. De Ford is bijzonder interessant om mee te rijden, maar hij had bij zijn facelift meer vooruitgang mogen boeken wat betreft de geluiddemping of de algemene kwaliteit van de materialen. De Kia eindigt vlak voor de Hyundai. Deze rationele keuze bij uitstek kan een interessantere verkoopprijs voorleggen, evenals een unieke garantie van zeven jaar. De Auris, die ontworpen is als een eenvolumer, profileert zich als een degelijke berline die comfort en ruimte biedt. Geen uitmuntende cocktail, maar wel efficiënt, zonder meer.Alleen zijn afwerkingskwaliteit laat te wensen over,wat erg vreemd is voor een Toyota. De licht gefacelifte Citroën C4 eindigt op de achtste plaats. Hij is nog altijd even comfortabel en efficiënt, maar we hadden gehoopt dat hij er qua ergonomie nog meer op was vooruitgegaan en dat zijn hdi net als die van de 308 zou kunnen genieten van een manuele zesversnellingsbak. Na de Citroën komt de Lancia Delta, die op heel wat vlakken origineel uit de hoek komt. Binnenin gaat de Italiaanse charme gepaard met een onevenaarbare sfeer, een volledige uitrusting en kwaliteitsvolle materialen. Jammer dat de stoelen zo slecht ontworpen zijn en dat het rijplezier zo beperkt is. Op de tiende plaats vinden we de Leon, die verre van een slechte auto is (het is zelfs een van de beste driver's cars uit deze test), maar die vooral zondigt door een ondermaatse geluiddemping en een sober en stilaan verouderd interieur (ergonomie). De Fiat eindigt een beetje onterecht als laatste, door de schuld van zijn minder goed ophangingscomfort en een beperkte ruimte op de achterste plaatsen. Met zijn nieuwe Multijet-motor van 1,6 liter is hij echter nog altijd erg aangenaam. Bovendien is hij in zijn segment ontegensprekelijk een van de auto's die er het verzorgdst uitziet (koetswerkstijl, interieursfeer), een troef waarmee hij ook heel wat klanten over de streep moet kunnen trekken.

NIEUWSBRIEF