Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mazda 3 2.0 SkyActiv-G : Looks én inhoud

Sinds zijn debuut in 2003 heeft de Mazda 3 altijd nieuwe technologieën geïntroduceerd in het merkgamma. Deze vierde generatie van het model is uitgegroeid tot een ‘grand cru’ die de Europese toppers niets meer te benijden heeft. Nu alleen nog het grote publiek overtuigen…

23.990 €
  • Score redactie 14.44/20

Overzicht :

Twee jaar geleden al konden we voor het eerst kennismaken met de nieuwe Mazda 3. Toen ging het nog om een prototype dat werd aangedreven door de nieuwe SkyActiv-X, ruwweg gesteld een benzinemotor die zijn brandstof verbrandt zoals een diesel. Bedoeling van dit originele idee: meer koppel genereren en minder benzine verbruiken. De nieuwe 3 is intussen op de markt verschenen, maar het is nog tot de herfst wachten op die gloednieuwe technologie die ons destijds zo aangenaam wist te verrassen. 

In afwachting begint de 3 zijn loopbaan dus met de 1.8 SkyActiv-D-dieselmotor en de 2.0 SkyActiv-G op benzine. Die laatste doet dienst in zowat het hele Mazda-gamma, met verschillende vermogens. Hier verschijnt hij in zijn minst krachtige versie van... 122 pk. Om maar te zeggen dat deze 3 niet bepaald een bliksemschicht is. Daar staat tegenover dat Mazda veel inspanningen heeft geleverd om zijn middenklasser niet alleen levendig en zuinig te maken, maar ook comfortabeler dan ooit. De Japanner kwam nog nooit zo sterk voor de dag. De Europese rivalen kunnen zich maar beter vasthouden aan de takken van de bomen… 

  • Levendig en sereen weggedrag
  • Rijcomfort (stoelen, geluiddemping)
  • Nauwkeurige bedieningsorganen (stuur, versnellingsbak, remmen)
  • Complete standaarduitrusting
  • Assemblage, afwerking, kwaliteitsindruk
  • Matig koffervolume
  • Wat krappe prestaties
  • Beperkend uitrustingsbeleid
  • Missers navigatiesysteem
  • Slecht zicht achteruit

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda3

Geschreven door op