Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / GimsSwiss – Mercedes C-Klasse 2018: opgefrist

Geschreven door David Leclercq op 14-02-2018

Mercedes onthult de facelift van zijn C-Klasse. Van een revolutie is niet bepaald sprake, eerder van een intelligente bevestiging van wat we al kennen.

De C-Klasse is een verkooptopper voor Mercedes-Benz, want het model is goed voor bijna een kwart van de jaarlijkse verkoopcijfers van het merk (415.000 exemplaren in 2017). Met dergelijke aantallen is het onverstandig om op je lauweren te gaan rusten, want je wil je natuurlijk niet de kaas van de boterham laten eten door de BMW 3-Reeks of Audi A4.

Evolutie eerder dan revolutie

Uiterlijk verandert de C uiteraard niet ingrijpend. De lichtblokken voor- en achteraan zijn geretoucheerd terwijl ook het radiatorrooster evolueert, vooral dan op de AMG-versie, die diamantvormige inzetstukjes krijgt. Ook de bumpers zijn minimaal bijgewerkt voor meer uitstraling. In de optielijst duiken ledkoplampen op terwijl Mercedes voortaan ook de Multibeam-ledlampen met continu adaptieve lichtbundel aanbiedt.

Gezelliger

Het interieur is herwerkt voor een grotere kwaliteitsindruk. Dat is dan vooral te danken aan meer gezellige materialen, maar ook aan een nieuwe aankleding voor de middenconsole, zoals bruin notenhout of antracietgrijs eikenhout. Er duiken ook nieuwe houtelementen met 3D-motief op. Alle modellen krijgen een handenvrije startfunctie en een nieuwe startknop. De nieuwe multicontourstoelen bieden een geëvolueerde massagefunctie met een luchtpomp. Tot slot verandert ook het instrumentenbord. Op de basisversies is het nog steeds analoog, maar het kan op de duurdere varianten als optie worden ingeruild voor een volledig digitale versie, waardoor het design ervan varieert naargelang van de gekozen rijmodus: Classic, Sport of Progressive.

Semizelfstandig

Naar het voorbeeld van de E- en de S-Klasse kan de C-Klasse semiautonoom worden als je de juiste opties aanvinkt. De radar en camera’s kunnen tot 250 meter vooruit, 40 meter opzij en 80 meter naar achteren kijken. Mercedes geeft verder aan dat de actieve rijhulpsystemen, de spoorassistent en het Active Emergency Stop nieuwe ontwikkelingen hebben ondergaan. De bijgewerkte C-Klasse wordt in wereldpremière voorgesteld op het salon van Genève begin maart.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten