Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Mercedes-Benz

C-Klasse

Mercedes-Benz C-Klasse Berline (2023)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

  • Mercedes-Benz
    C-Klasse Berline (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 46827 - 62920€ 118 - 153 g/km (WLTP)
    Benzine 45375 - 61468€ 143 - 180 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 60258 - 63525€ 12 - 17 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz C-Klasse

    De huidige C-Klasse, die in de zomer van 2021 op de markt kwam, is gebouwd op het MRA 2-platform – dat van de recente S-Klasse. Ten opzichte van zijn voorganger groeide hij in alle richtingen, waarbij vooral de achterste inzittenden profiteren van die grotere afmetingen. De koffer van de vierdeurs groeide daarentegen niet mee. In de cockpit trekt Mercedes volop de kaart van de digitalisering. Het aantal knoppen is herleid tot het strikte minimum, het MBUX-systeem van de jongste generatie is volledig opgebouwd rond een groot centraal aanraakscherm van 11,9 duim en een tweede scherm achter het stuur. De bredere sporen en langere wielbasis tillen het rijgedrag van deze C-Klasse naar een nog hoger niveau, met bovenal een schitterend compromis tussen dynamiek en comfort. Onder de motorkap worden enkel viercilinders gemonteerd, waarbij klanten kunnen kiezen tussen benzine (170 tot 258 pk) en diesel (163 tot 265 pk). Alle motoren zijn standaard gekoppeld aan een negentrapsautomaat en mildhybride ondersteuning. Daarnaast is er ook een fiscaal aantrekkelijke plug-inhybride, de C 300 e met in totaal 313 pk. Zijn reusachtige accu van 25,4 kWh belooft een elektrisch rijbereik van meer dan 100 kilometer en kan desgewenst ook onderweg aan een DC-snellader worden opgeladen. Het is vooral met zijn enorme rijdynamische verfijning dat de nieuwe Mercedes C-Klasse indruk maakt. En met zijn digitalisering natuurlijk: de technologische mogelijkheden zijn bijzonder uitgebreid, in die mate zelfs dat de ergonomie eronder begint te lijden. Veel van die snufjes zijn echter niet standaard, en ondertussen lopen de prijzen maar op...

Mercedes-Benz C-Klasse Break (2023)
Breaks

Breaks

  • Mercedes-Benz
    C-Klasse Break (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 48279 - 61952€ 123 - 152 g/km (WLTP)
    Benzine 46827 - 62920€ 149 - 185 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 61710 - 64977€ 13 - 19 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz C-Klasse Break

    De huidige C-Klasse Break, die in 2021 op de markt kwam, is alweer flink gegroeid, tot 4,75 meter. De groei komt vooral de achterste inzittenden ten goede; de koffer werd slechts een beetje ruimer (490 liter in de plaats van 460). Met de achterbank neergeklapt beschik je over 1.510 liter aan laadruimte. Voorin is de C geïnspireerd op de S-Klasse, met hetzelfde grote rechtopstaande aanraakscherm dat nagenoeg alle functies bundelt. Er zijn eigenlijk nog amper knoppen te vinden, behalve op het stuur, maar die zijn zodanig klein dat het soms knoeien is om bepaalde functies aan de praat te krijgen. Op zoek naar een jeugdiger publiek zet Mercedes al een tijdje in op extra snedigheid in het onderstel, en dat merk je ook aan de nieuwe C-Klasse. Luchtvering is niet meer beschikbaar als optie, vierwielsturing is wél verkrijgbaar. Een teken des tijds is dat Mercedes in dit model enkel nog viercilindermotoren aanbiedt, op benzine (170 tot 258 pk) of diesel (163 tot 265 pk), allemaal gekoppeld aan een negentrapsautomaat en een mildhybridesysteem op 48 volt. Net als de berline kan ook de break worden besteld als plug-inhybride C 300 e met een vermogen van 313 pk en een (theoretisch) elektrisch rijbereik van 100 kilometer. En in navolging van grote broer E-Klasse bestaat nu ook de C-Klasse Break als avontuurlijk uitgedoste All-Terrain (altijd met 4x4). De C-Klasse Break koppelt al het goede van de vierdeurs aan een ruimere en vooral handigere koffer. Maar net als bij de berline geldt dat de prijs daarbij steeds hoger oploopt, zeker als je van alle indrukwekkende hoogtechnologische goodies wilt proeven die ook de break in de aanbieding heeft.

Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet (2023)
SUV's & Crossovers

SUV's & Crossovers

  • Mercedes-Benz
    C-Klasse Cabriolet (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 61226 - 64856€ 141 - 170 g/km (WLTP)
    Benzine 56386 - 113982€ 170 - 259 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet

    Terwijl de C-Klasse berline en Break al een generatie voorlopen, moeten de ‘oude’ Coupé en Cabriolet op basis van de vorige generatie het nog even zien uit te zingen. Binnenin heeft dit duo nog geen recht op het grote centrale aanraakscherm uit de nieuwe C-Klasse, maar wel nog fysieke knoppen. Dat oogt misschien minder hip, maar het is ergonomisch wel veel gebruiksvriendelijker. De achterste plaatsen zijn bruikbaar, maar echt ruim is het op de achterbank niet – en al helemaal niet in de Cabrio. Voor die laatste zweert Mercedes bij een gevoerde stoffen kap, die volautomatisch en in iets minder dan 20 seconden open of dicht gaat. Dat kan rijdend tot 50 km/u. Om optimaal van open rijden te kunnen genieten biedt Mercedes de windgeleider boven de voorruit Aircap en de optionele nekverwarming Airscarf aan. Dankzij zijn stijfheid stuurt de C-Klasse Cabrio even nauwkeurig als de Coupé, terwijl de optionele adaptieve schokdempers bij beide borg staan voor een voorbeeldig comfort. Het motorgamma is erg uigebreid en telt vier- en zescilinders, zowel op benzine als op diesel, allemaal met drukvoeding en de meeste ook voorzien van mildhybride ondersteuning. Ook vierwielaandrijving is beschikbaar. Ten slotte zijn er de AMG-versies: de 43 met V6 en 367 pk en de 63 met V8 en 476 of 510 pk. De C-Klasse is ook als Cabrio of Coupé een concentraat van luxe en comfort, dat helaas ook zijn prijs heeft. Het motorgamma biedt voor elk wat wils. In de coupé lijkt de 184 pk van de C 200 ons een minimum; in de meer op een rustige rijstijl ingestelde Cabrio is zelfs de 156 pk van de C 180 al voldoende.

Mercedes-Benz C-Klasse Coupé (2023)
Coupés

Coupés

  • Mercedes-Benz
    C-Klasse Coupé (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 53361 - 56991€ 133 - 163 g/km (WLTP)
    Benzine 48521 - 105754€ 160 - 250 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz C-Klasse Coupé

    Terwijl de C-Klasse berline en Break al een generatie voorlopen, moeten de ‘oude’ Coupé en Cabriolet op basis van de vorige generatie het nog even zien uit te zingen. Binnenin heeft dit duo nog geen recht op het grote centrale aanraakscherm uit de nieuwe C-Klasse, maar wel nog fysieke knoppen. Dat oogt misschien minder hip, maar het is ergonomisch wel veel gebruiksvriendelijker. De achterste plaatsen zijn bruikbaar, maar echt ruim is het op de achterbank niet – en al helemaal niet in de Cabrio. Voor die laatste zweert Mercedes bij een gevoerde stoffen kap, die volautomatisch en in iets minder dan 20 seconden open of dicht gaat. Dat kan rijdend tot 50 km/u. Om optimaal van open rijden te kunnen genieten biedt Mercedes de windgeleider boven de voorruit Aircap en de optionele nekverwarming Airscarf aan. Dankzij zijn stijfheid stuurt de C-Klasse Cabrio even nauwkeurig als de Coupé, terwijl de optionele adaptieve schokdempers bij beide borg staan voor een voorbeeldig comfort. Het motorgamma is erg uigebreid en telt vier- en zescilinders, zowel op benzine als op diesel, allemaal met drukvoeding en de meeste ook voorzien van mildhybride ondersteuning. Ook vierwielaandrijving is beschikbaar. Ten slotte zijn er de AMG-versies: de 43 met V6 en 367 pk en de 63 met V8 en 476 of 510 pk. De C-Klasse is ook als Cabrio of Coupé een concentraat van luxe en comfort, dat helaas ook zijn prijs heeft. Het motorgamma biedt voor elk wat wils. In de coupé lijkt de 184 pk van de C 200 ons een minimum; in de meer op een rustige rijstijl ingestelde Cabrio is zelfs de 156 pk van de C 180 al voldoende.

Vorige Mercedes-Benz-modellen
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé 2022
Mercedes-Benz C-Klasse Berline 2022
Mercedes-Benz C-Klasse Break 2022
Mercedes-Benz C-Klasse Break 2021
Mercedes-Benz C-Klasse Berline 2021
Car Awards 2021
Mercedes-Benz C-Klasse Berline 2020
Mercedes-Benz C-Klasse Break 2020
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé 2019
Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet 2019
Mercedes-Benz C-Klasse Break 2019
Mercedes-Benz C-Klasse Berline 2019
Mercedes-Benz C-Klasse Berline 2018
Mercedes-Benz C-Klasse Break 2018
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé 2018
Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet 2018
Mercedes-Benz C-Klasse Berline 2017
Mercedes-Benz C-Klasse Break 2017
Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet 2017
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé 2016
Mercedes-Benz C-Klasse Berline 2016
Mercedes-Benz C-Klasse Break 2016
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé 2015
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé 2014
Mercedes-Benz C-Klasse (N.M.) 2014
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé 2011
Mercedes-Benz Klasse C Berline 2007
Mercedes-Benz C-Klasse Break 2007
Mercedes-Benz Klasse C Break 2007

Tests Mercedes-Benz C-Klasse

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget