Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mercedes CL

De subtiel hertekende neus van de topcoupé uit Stuttgart geeft nog beter weer welk potentieel onder zijn kap schuilt: de beste motoren van Mercedes en AMG, krachtiger en schoner dan ooit.

Prijs
NB
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

Een elegant koetswerk vraagt geen ingrijpende wijzigingen. Mercedes heeft zich dan ook beperkt tot enkele details. Als technologisch uitstalraam van Mercedes mag de CL coupé, net als de S-Klasse, de jongste aanpassingen aan de dodehoekassistent (Blind Spot Assist) en de spoorassistent (Lane Keeping Assist) inwijden. Beide systemen zijn voortaan van het 'actieve' type, wat inhoudt dat ze met behulp van het ESP-systeem ongewilde of gevaarlijke richtingwijzigingen de kop indrukken door de tegenoverliggende wielen af te remmen.

Het rijgedrag van de CL coupé wint nog aan sereniteit dankzij de Direct Steer-stuurinrichting met variabele overbrengingsverhouding op basis van de stuurhoek. Met een dergelijk stuur verlopen manoeuvres in de stad nog eenvoudiger en wordt sportief rijden op bochtige wegen nog leuker omdat je minder aan het stuur hoeft te draaien. Met een dergelijk efficiënt, anticiperend, weinig opdringerig en goed geïntegreerd systeem waan je je al snel een groot coureur... of flirt je minstens met de grenzen van een serene rijstijl.

Door de magie van twee turbo's én directe injectie (homogeen, gestratifieerd van de derde generatie) is de achtcilinder 12 procent krachtiger en 32 procent koppelrijker. Hij is niet alleen een halve seconde sneller over de sprint van 0 tot 100 km/h, maar verbruikt ook minder dan zijn atmosferische voorganger: over de gemengde cyclus zou het verschil zelfs 22 procent bedragen (9,5-9,9 l/100 km tegenover 12,3).

Deze update voor de CL coupé geeft Mercedes opnieuw de hoofdrol in het segment van de meest tot de verbeelding sprekende tweedeursmodellen op de markt, waardoor het merk met enige onverschilligheid kan toezien hoe BMW in Parijs vooruitblikt op zijn nieuwe 6-Reeks.

De concurrenten