Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Mercedes: een E-Klasse All-Terrain “in het kwadraat”

Geschreven door Olivier Maloteaux op 24-07-2017

Dit is de bigfoot-versie van de E-Klasse break in zijn avontuurlijke uitvoering. Maar meer dan een prototype is deze E-Klasse All-Terrain 4x42 (voorlopig) niet.

De G-Klasse 500 4x42 kennen we allemaal nog. Die werd in 2015 onthuld, stond op portaalassen (net als een Unimog…) en had een bodemvrijheid van 45 cm. Dit keer echter werd de nieuwe E-Klasse All-Terrain door Mercedes tot een bigfoot omgebouwd. Het initiatief voor deze transformatie ligt bij één man: ingenieur in Mercedes-loondienst Jurgen Eberle. Die wist zijn oversten te overtuigen om hem deze E-Klasse All-Terrain4x42 ook effectief te laten bouwen. Een E die de broekspijpen nog wat verder opstroopt dus…

Bodemvrijheid van 42 cm!

Van portaalassen is hier geen sprake, maar de bodemvrijheid is zonder meer indrukwekkend: 42 cm! Daarmee kan deze break vlot over de duinen stuiven, ook al omdat er onder de motorkap een drukgevoed blok ligt: de 3.5 V6 benzine goed voor 333 pk. Om zo hoog boven het asfalt uit te toornen werd deze E-Klasse op enorme terreinbanden gezet waarvoor de wielkasten dienden te worden aangepast. Op dit moment is de E-Klasse All-Terrain 4x42 slechts een prototype, maar volgens sommige geruchten zou er binnenkort wel eens een beperkte oplage van gebouwd kunnen worden.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten