Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Scoops / Mercedes-AMG E 63: alle details

Geschreven door David Leclercq op 13-04-2016

Alle specificaties van de toekomstige Mercedes-AMG E 63, die alleen beschikbaar zal zijn als vierwielaandrijver, zijn bekend. Zijn technische gegevens werden op een Duits forum gelekt.

De informatie is afkomstig van een lek op een Duits forum. Daarop werden screenshots gepubliceerd met de technische specificaties van de nieuwe AMG E 63. Deze opgepepte E-Klasse, die nog voor het jaareinde verwacht wordt, zou enkel beschikbaar zijn met vierwielaandrijving, terwijl in zijn S-versie zijn opgepepte V8 een vermogen van 610 pk en een koppel van 850 Nm zou ontwikkelen. Als dat niet om bij weg te dromen is ...

Twee versies

Zoals voorheen zou de AMG E 63 in twee vermogensversies afgeleid worden, namelijk de klassieke E 63 en de gespierde S-versie. Terwijl de eerste al 570 pk en 750 Nm zal ontwikkelen, pakt de tweede uit met 610 pk en 850 Nm. Daarmee stijgt de AMG E 63 S hoog boven de vermogensniveaus uit van de Audi RS6 of de BMW M5. De E 63 zou de sprint van 0 naar 100 km/h afleggen in 3,7 seconden, terwijl de S-versie die in 3,5 seconden zou afwerken. En ook al werd de snelheid van beide auto’s standaard beperkt op 250 km/h, toch geeft het sterretje op de documenten meer dan waarschijnlijk aan dat die beperking optioneel verwijderd zal kunnen worden. Beide modellen hebben hetzelfde gemiddelde normverbruik van 8,6 l/100 km.

Lichter

We weten al dat de nieuwe E 63 ook lichter zal zijn dan zijn voorganger, terwijl het ook blijkbaar de eerste AMG zal zijn die zal gebruikmaken van de automaat met negen verhoudingen in plaats van de MCT-7, waarvan de koppelomvormer vervangen werd door een meerschijvenkoppeling. Veel aanpassingen dus in het vooruitzicht, maar die de baas van AMG, Tobias Moers, eerder al had aangekondigd door te zeggen dat de auto "geen evolutie, maar een revolutie" zou vormen.

Altijd vierwielaandrijving

Enkele weken geleden gaf Moers ook aan onze collega's van Autocar aan dat elke AMG E-Klasse uitgerust zou worden met vierwielaandrijving. Maar hij verzekerde daarbij dat drifts, burn-outs en alle capriolen waarop de liefhebbers van superberlines zo dol zijn, mogelijk zouden blijven. We vermoeden dat de AMG E 63 op het volgende salon van Parijs in oktober onthuld zal worden.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten