Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Nieuwe dieselmotor voor Mercedes E-Klasse

Geschreven door Olivier Duquesne op 28-02-2019

De berline en de breakversies van de Mercedes E-Klasse 200 d krijgen een nieuwe dieselmotor. Het is een 1.6 viercilinder, afgeleid van de tweeliter.

Het instapmodel op diesel van de Mercedes E-Klasse, de E 200 d, evolueert met een nieuwe variant van het blok OM 654. De cilinderinhoud gaat van 2 liter naar 1,6 liter terwijl het vermogen nu 160 pk bedraagt (+ 10 pk). Het koppel ligt nu op 360 Nm. Deze nieuwe motor zorgt vooral dat de berline en de break minder CO2 uitstoten. Zo heeft de E 200 d een officiële uitstoot van 114 g/km (- 8 gram) en de break stelt zich tevreden met 121 g/km (opnieuw – 8 gram). Deze verlaging is gunstig voor de Vlaamse belastingbetaler (lagere BIV en wegentaks), voor de berekening van de VAA en de fiscale aftrekbaarheid (80% in plaats van 75%). De verlaging van de cilinderinhoud doet hem ook naar een lager niveau zakken qua fiscale pk’s, waardoor het model ook fiscaal goedkoper wordt in Brussel en Wallonië. In de Belgische catalogus blijft de aankoopprijs van deze OM 654 D16 hetzelfde vergeleken met de oude motor: vanaf €48.400 voor de berline en €50.820 voor de break. Daarnaast moet deze aangepaste diesel een stap zijn in de strategie van Mercedes om zich los te koppelen van Renault.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten