Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mercedes E-Klasse Break

De nieuwe Mercedes E-Klasse Break is zonder enige twijfel de ultieme vakantieauto: hij biedt ruim plaats aan vijf inzittenden inclusief bagage en vervoert hen in een ongeëvenaard comfort.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Qua absoluut ruimteaanbod is de E Break altijd al een onklopbare aanbieding geweest. Ook bij deze nieuwe generatie verzaakt mercedes niet aan zijn eigen traditie: de E-Klasse Break biedt een kofferinhoud van 690 liter onder het bagagescherm en met de achterbank neergeklapt kun je door tot tegen het dak te laden net geen twee kubieke meter kwijt. En daar blijft het niet bij, want de ingenieurs uit Stuttgart hebben ook hun uiterste best gedaan om die beschikbare stouwruimte zo bruikbaar mogelijk te maken. Uniek in dit segment maar oude traditie bij Mercedes is de optionele derde zitrij in de koffer. Voor kleine kinderen kan daar namelijk een zitbank worden besteld die tegen de rijrichting is gemonteerd en die zich eenvoudig in de vloer laat wegklappen als ze niet wordt gebruikt. Het dashboard, de uitrustingselementen en de optielijst zijn overgenomen van de E-Klasse met vier deuren, net zoals het motorenpalet. Wij konden rijden met de E 220 CDI, die dankzij de meerfasige drukvoeding opmerkelijk soepel is en met zijn 400 Nm de meeste van zijn rivalen fors overklast qua specifiek koppel. Toch zet de nieuwe E-Klasse Break met deze motor geen bliksemprestaties neer. Hij is niet sloom of ondergemotoriseerd, maar de viercilinder moet hard knokken met het hoge leeggewicht van de Break (1.845 kilo voor de E 220 CDI), wat uiteraard niet bijdraagt tot een grote levendigheid.

Door zijn weergaloze comfort en zijn soevereine weggedrag nodigt de E-Klasse Break uit tot kilometervreten. En dankzij de enorme en eenvoudig moduleerbare koffer kun je bovendien zoveel bagage meenemen als je wilt. Dit is de reisauto par excellence... Al heeft al die luxe een wel erg hoog prijskaartje.

Geschreven door op

De concurrenten