Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mercedes E 220 CDI

De facelift van de Mercedes E-Klasse behelst meer dan wat uiterlijke opsmuk. Ook op technologisch vlak gaat het model erop vooruit, en dan vooral wat de veiligheidsuitrusting betreft.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

De facelift van de E-Klasse is niet louter esthetisch van aard. Ook op technologisch vlak boekt de reisberline uit Stuttgart heel wat vooruitgang, met in de eerste plaats een hoogtechnologische veiligheidsuitrusting waarmee dit model tot de veiligste van zijn segment behoort. Van de nieuwigheden die standaard gemonteerd worden, vermelden we de afstandsradar gekoppeld aan een botswaarschuwing (Collision Prevention Assist), evenals de Pre-Safe-functie, die de inzittenden voorbereidt op een eventuele aanrijding (sluiten van de zijruiten en desgevallend het open dak, opspannen van de veiligheidsgordels). Die functies komen boven op de al bestaande systemen, zoals de vermoeidheidssensoren, die aan de hand van allerlei parameters registreren wanneer de bestuurder zijn aandacht verliest. Maar er is meer. Tegen meerprijs kan de E-Klasse voortaan ook worden uitgerust met een nagelnieuwe stereocamera, die voorwerpen in 3D kan zien en bijgevolg uitgebreide toepassingen mogelijk maakt, zoals de detectie van voetgangers of van auto's die van rechts of van links of uit de tegenovergestelde richting komen. Indien nodig wordt een noodstop uitgevoerd of 'stuurt' de auto zelf bij. Het originele aan dat laatste systeem is dat de trajectcorrectie hier gebeurt met behulp van de remmen en niet via de stuurbekrachtiging. Binnenin zijn de aanpassingen minder goed zichtbaar - maar daarom niet minder talrijk - terwijl op motorvlak de gemiddelde CO2-normuitstoot nu 140 g/km bedraagt.

  • Verkrijgbaar met twee gezichten
  • Eersteklas rijcomfort
  • Aangename motor, degelijke prestaties
  • Helder en functioneel interieur
  • Bijzonder complete veiligheidsuitrusting
  • Verzorgde afwerking en materiaalkeuze
  • Automaat kan nog beter
  • Hoge prijs
  • Dure opties
  • Lawaaierige motor onder belasting

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars