Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Audi A6 Avant 2.0 TDI, BMW 520d Touring, Mercedes E 200 CDI Break & Volvo V70 2.0D

Met hun relatief kleine en dus zuinigere dieselmotoren gaan ook de luxebreaks de ecologische toer op. Gelukkig doen ze dat zonder aan comfort of aan rijplezier in te boeten.

Overzicht :

Aangezien hij drie tussenklassementen op zijn naam weet te schrijven, wint de Volvo V70 deze confrontatie moeiteloos. Zoals we al hadden vastgesteld in de S80, verschaft zijn tweeliter van Ford/Psa hem evenveel (of zelfs meer) rijplezier dan de 2.4d en D5 met vijf cilinders, die veel lawaaieriger en gulziger zijn. Deze mooie zweed laat zich ook appreciëren voor zijn erg homogene karakter, met name doordat zijn onderstel een uitstekend compromis vindt tussen comfort en weggedrag. De grootste kwaliteit van de Volvo is echter het gevoel van welzijn dat zijn interieur uitstraalt, op voorwaarde dat je jezelf wat extra uitrusting kunt gunnen. Het is wel jammer dat hij niet verkrijgbaar is met een automaat. Ook de Bmw 5-reeks Touring en de Mercedes E-klasse break, die met elkaar strijden om de tweede en de derde podiumplaats, konden ons bekoren. De eerste door het dynamische karakter van zijn motor (vooral met de uitstekende steptronic-automaat) en van zijn onderstel, de tweede door zijn vorstelijke comfort en zijn enorme koffer. Alleen die prijs... De Audi ten slotte sluit de rijen. Niet dat het een slechte auto is, maar hij wordt vooral afgestraft door zijn lawaaierige en weinig lineaire motor met pompinjectoren en zijn minder geslaagd ophangingscomfort. Wel is hij nog altijd de zuinigste van deze vier, wat in de huidige ecocontext natuurlijk een niet te verwaarlozen troef is.

Geschreven door op