Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 55660 - 92565€ | 127 - 195 g/km (WLTP) |
Benzine | 58080 - 90145€ | 162 - 210 g/km (WLTP) |
Hybride Diesel Plug-in | 70785 - 86515€ | 12 - 46 g/km (WLTP) |
Hybride benzine Plug-in | 68970 - 84700€ | 11 - 44 g/km (WLTP) |
Mercedes-Benz E-Klasse
De tiende generatie van de E-Klasse kwam in 2016 op de markt en kreeg in 2020 de klassieke tussentijdse opfrisbeurt. Die bracht voor de E-Klasse geen radicale stijlbreuk mee, al oogt de faceliftversie toch duidelijk anders. Binnenin rukt de informatica verder op. Gelukkig zijn er voor de klimaatregeling nog klassieke knoppen, maar verder bedien je zowat alle functies via het aanraakscherm, het touchpad, met je stem of via de knoppencluster op het stuur. Voor je neus staan twee grote kleurenschermen waarop het allemaal blits staat geafficheerd.Mercedes noemt de E-Klasse de intelligentste auto uit zijn categorie... maar dat is dan wel wanneer hij is voorzien van de optionele rijhulpsystemen, die er een semiautonoom rijdende auto van maken.. Speciaal op maat van zelfstandigen en ondernemingen biedt Mercedes twee plug-inhybrides aan: de 300 e en 300 de, allebei maximaal fiscaal aftrekbaar voor professionals. Wel is het jammer van de knullige manier waarop de batterij geïntegreerd is: ze neemt letterlijk een hap uit de bagageruimte. Voor de rest bestaat het gamma nog uit vier- en zescilinders op benzine of diesel, met vermogens die variëren van 160 pk (200 d) tot niet minder dan 612 pk (AMG 63 S). De combinatie van veiligheid, rijcomfort, luxe en automatisering die de E-Klasse biedt, is nog altijd ongeëvenaard in deze klasse. Maar dat heeft zo zijn prijs: een rijkere basisuitrusting maakt de pil misschien wat minder bitter om te slikken, maar een Mercedes is en blijft een stevige uitgave.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 94985 - 127050€ | 213 - 281 g/km (WLTP) |
Mercedes-Benz E-Klasse
De tiende generatie van de E-Klasse kwam in 2016 op de markt en kreeg in 2020 de klassieke tussentijdse opfrisbeurt. Die bracht voor de E-Klasse geen radicale stijlbreuk mee, al oogt de faceliftversie toch duidelijk anders. Binnenin rukt de informatica verder op. Gelukkig zijn er voor de klimaatregeling nog klassieke knoppen, maar verder bedien je zowat alle functies via het aanraakscherm, het touchpad, met je stem of via de knoppencluster op het stuur. Voor je neus staan twee grote kleurenschermen waarop het allemaal blits staat geafficheerd.Mercedes noemt de E-Klasse de intelligentste auto uit zijn categorie... maar dat is dan wel wanneer hij is voorzien van de optionele rijhulpsystemen, die er een semiautonoom rijdende auto van maken.. Speciaal op maat van zelfstandigen en ondernemingen biedt Mercedes twee plug-inhybrides aan: de 300 e en 300 de, allebei maximaal fiscaal aftrekbaar voor professionals. Wel is het jammer van de knullige manier waarop de batterij geïntegreerd is: ze neemt letterlijk een hap uit de bagageruimte. Voor de rest bestaat het gamma nog uit vier- en zescilinders op benzine of diesel, met vermogens die variëren van 160 pk (200 d) tot niet minder dan 612 pk (AMG 63 S). De combinatie van veiligheid, rijcomfort, luxe en automatisering die de E-Klasse biedt, is nog altijd ongeëvenaard in deze klasse. Maar dat heeft zo zijn prijs: een rijkere basisuitrusting maakt de pil misschien wat minder bitter om te slikken, maar een Mercedes is en blijft een stevige uitgave.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 58080 - 94985€ | 133 - 201 g/km (WLTP) |
Benzine | 60500 - 92565€ | 170 - 214 g/km (WLTP) |
Hybride Diesel Plug-in | 73205 - 88330€ | 15 - 45 g/km (WLTP) |
Hybride benzine Plug-in | 71390 - 75625€ | 15 - 42 g/km (WLTP) |
Mercedes-Benz E-Klasse Break
De breakversie van de E-Klasse kan nog altijd rekenen op een enorme koffer – een van de grootste op de markt. De achterbank bestaat uit drie ongelijke delen, die zich elektrisch laten neerklappen. Eveneens handig is het elektrisch bedienbare bagagescherm, dat automatisch oprolt als je de koffer opent. Dat laatste kan ook handsfree, door met je voet onder de bumper te bewegen. Bij de facelift van 2020 deed flink wat nieuwe technologie haar intrede, al zit die niet zelden gebundeld in (dure) optiepakketten. De E-Klasse Break beschikt over een pneumatische achterophanging met niveauregeling, zodat hij niet bezwijkt onder de last van de bagage. In de optielijst vind je luchtveren voor de vier wielen, die deze Duitser een zijdezacht wegcontact opleveren. Maar welke ophanging je ook kiest, deze grote break vertoont altijd een sereen weggedrag. De motoren zijn die van de berline, inclusief de sportieve AMG-afgeleiden en de twee plug-inhybrides. Die E 300 e (benzine) en 300 de (diesel) zijn allebei 100 procent fiscaal aftrekbaar voor ondernemingen. Deze PHEV’s houden nog een behoorlijke 480 liter bagageruimte over, maar kampen wel met een getrapte vloer. Ten slotte biedt Mercedes ook een softroaderuitvoering aan: de All-Terrain. De E-Klasse Break blijft een vaste waarde in dit segment, in de eerste plaats door zijn binnenruimte en zijn enorme koffer. Met zijn comfortabele rijgedrag is dit een rustgevende kilometervreter, die klanten laat kiezen uit een erg uitgebreid motorenpalet, van brave hybrides tot woeste AMG’s. Maar uiteraard hangt aan al die kwaliteiten een stevig prijskaartje...
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 97405 - 129470€ | 217 - 286 g/km (WLTP) |
Mercedes-Benz E-Klasse Break
De breakversie van de E-Klasse kan nog altijd rekenen op een enorme koffer – een van de grootste op de markt. De achterbank bestaat uit drie ongelijke delen, die zich elektrisch laten neerklappen. Eveneens handig is het elektrisch bedienbare bagagescherm, dat automatisch oprolt als je de koffer opent. Dat laatste kan ook handsfree, door met je voet onder de bumper te bewegen. Bij de facelift van 2020 deed flink wat nieuwe technologie haar intrede, al zit die niet zelden gebundeld in (dure) optiepakketten. De E-Klasse Break beschikt over een pneumatische achterophanging met niveauregeling, zodat hij niet bezwijkt onder de last van de bagage. In de optielijst vind je luchtveren voor de vier wielen, die deze Duitser een zijdezacht wegcontact opleveren. Maar welke ophanging je ook kiest, deze grote break vertoont altijd een sereen weggedrag. De motoren zijn die van de berline, inclusief de sportieve AMG-afgeleiden en de twee plug-inhybrides. Die E 300 e (benzine) en 300 de (diesel) zijn allebei 100 procent fiscaal aftrekbaar voor ondernemingen. Deze PHEV’s houden nog een behoorlijke 480 liter bagageruimte over, maar kampen wel met een getrapte vloer. Ten slotte biedt Mercedes ook een softroaderuitvoering aan: de All-Terrain. De E-Klasse Break blijft een vaste waarde in dit segment, in de eerste plaats door zijn binnenruimte en zijn enorme koffer. Met zijn comfortabele rijgedrag is dit een rustgevende kilometervreter, die klanten laat kiezen uit een erg uitgebreid motorenpalet, van brave hybrides tot woeste AMG’s. Maar uiteraard hangt aan al die kwaliteiten een stevig prijskaartje...
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 65098 - 87483€ | 147 - 198 g/km (WLTP) |
Benzine | 63283 - 98978€ | 171 - 220 g/km (WLTP) |
Mercedes-Benz E-Klasse Cabrio
Net als de vierdeurs en break kregen ook de E-Klasse Coupé en Cabrio in 2020 een opfrisbeurt. De detailwijzigingen spitsen zich vooral toe op de multimedia en de toevoeging van mild hybrid-technologie voor sommige motorversies. Ingrepen die met andere woorden niets veranderden aan de inherente kwaliteiten van deze coupé en cabrio, die vooral inzetten op comfort – zeker voor de voorste inzittenden. Want qua binnenruimte is achter in de E Coupé nog net voldoende plaats voor twee volwassenen, maar in de Cabrio is het voelbaar minder goed zitten. De stoffen kap van die open versie klapt in 20 seconden weg en doet daarmee het laadvolume slinken van 385 naar 310 liter. Verder is alle uitrusting van de berline van de partij, zoals de MBUX-interface of het hele arsenaal aan rijhulpsystemen. Het motoraanbod gaat aan benzinezijde van de 200 (2.0 van 197 pk) over de 300 (2.0 van 258 pk), de 350 (2.0 van 300 pk) en de vierwielaangedreven 450 (3-liter-V6 van 367 pk) tot de AMG 53 (3.0 van 435 pk). Voor wie diesel verkiest, is er de 220 d, met een tweeliter van 194 pk, of een drieliter-zes-in-lijn, die als 400 d goed is voor 330 pk. Beide zelfontbranders kunnen geleverd worden met vierwielaandrijving. Alle motoren zijn gekoppeld aan de 9G-Tronic-automaat. De ophanging is die van de berline: ook hier zijn adaptieve schokdempers verkrijgbaar, eventueel gecombineerd met luchtveren. De E-Klasse Coupé legt meer de nadruk op comfort dan op een snedig weggedrag. De zescilinders op benzine passen het best bij het gran turismo-karakter van deze coupé en cabrio, maar de 300 biedt de beste verhouding prijs-prestaties.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 57838 - 80223€ | 139 - 195 g/km (WLTP) |
Benzine | 56023 - 91718€ | 163 - 217 g/km (WLTP) |
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Net als de vierdeurs en break kregen ook de E-Klasse Coupé en Cabrio in 2020 een opfrisbeurt. De detailwijzigingen spitsen zich vooral toe op de multimedia en de toevoeging van mild hybrid-technologie voor sommige motorversies. Ingrepen die met andere woorden niets veranderden aan de inherente kwaliteiten van deze coupé en cabrio, die vooral inzetten op comfort – zeker voor de voorste inzittenden. Want qua binnenruimte is achter in de E Coupé nog net voldoende plaats voor twee volwassenen, maar in de Cabrio is het voelbaar minder goed zitten. De stoffen kap van die open versie klapt in 20 seconden weg en doet daarmee het laadvolume slinken van 385 naar 310 liter. Verder is alle uitrusting van de berline van de partij, zoals de MBUX-interface of het hele arsenaal aan rijhulpsystemen. Het motoraanbod gaat aan benzinezijde van de 200 (2.0 van 197 pk) over de 300 (2.0 van 258 pk), de 350 (2.0 van 300 pk) en de vierwielaangedreven 450 (3-liter-V6 van 367 pk) tot de AMG 53 (3.0 van 435 pk). Voor wie diesel verkiest, is er de 220 d, met een tweeliter van 194 pk, of een drieliter-zes-in-lijn, die als 400 d goed is voor 330 pk. Beide zelfontbranders kunnen geleverd worden met vierwielaandrijving. Alle motoren zijn gekoppeld aan de 9G-Tronic-automaat. De ophanging is die van de berline: ook hier zijn adaptieve schokdempers verkrijgbaar, eventueel gecombineerd met luchtveren. De E-Klasse Coupé legt meer de nadruk op comfort dan op een snedig weggedrag. De zescilinders op benzine passen het best bij het gran turismo-karakter van deze coupé en cabrio, maar de 300 biedt de beste verhouding prijs-prestaties.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.