Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Mercedes-Benz

E-Klasse

Car Awards 2021
Mercedes-Benz E-Klasse Berline (2022)
Reisberlines

Reisberlines

  • Mercedes-Benz
    E-Klasse Berline (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 55660 - 92565€ 127 - 195 g/km (WLTP)
    Benzine 58080 - 90145€ 162 - 210 g/km (WLTP)
    Hybride Diesel Plug-in 70785 - 86515€ 12 - 46 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 68970 - 84700€ 11 - 44 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz E-Klasse

    De tiende generatie van de E-Klasse kwam in 2016 op de markt en kreeg in 2020 de klassieke tussentijdse opfrisbeurt. Die bracht voor de E-Klasse geen radicale stijlbreuk mee, al oogt de faceliftversie toch duidelijk anders. Binnenin rukt de informatica verder op. Gelukkig zijn er voor de klimaatregeling nog klassieke knoppen, maar verder bedien je zowat alle functies via het aanraakscherm, het touchpad, met je stem of via de knoppencluster op het stuur. Voor je neus staan twee grote kleurenschermen waarop het allemaal blits staat geafficheerd.Mercedes noemt de E-Klasse de intelligentste auto uit zijn categorie... maar dat is dan wel wanneer hij is voorzien van de optionele rijhulpsystemen, die er een semiautonoom rijdende auto van maken.. Speciaal op maat van zelfstandigen en ondernemingen biedt Mercedes twee plug-inhybrides aan: de 300 e en 300 de, allebei maximaal fiscaal aftrekbaar voor professionals. Wel is het jammer van de knullige manier waarop de batterij geïntegreerd is: ze neemt letterlijk een hap uit de bagageruimte. Voor de rest bestaat het gamma nog uit vier- en zescilinders op benzine of diesel, met vermogens die variëren van 160 pk (200 d) tot niet minder dan 612 pk (AMG 63 S). De combinatie van veiligheid, rijcomfort, luxe en automatisering die de E-Klasse biedt, is nog altijd ongeëvenaard in deze klasse. Maar dat heeft zo zijn prijs: een rijkere basisuitrusting maakt de pil misschien wat minder bitter om te slikken, maar een Mercedes is en blijft een stevige uitgave.

Mercedes-Benz E-Klasse Berline (2020)
Reisberlines

Reisberlines

  • Mercedes-Benz
    E-Klasse Berline (2020)

  • Prijs CO2
    Benzine 94985 - 127050€ 213 - 281 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz E-Klasse

    De tiende generatie van de E-Klasse kwam in 2016 op de markt en kreeg in 2020 de klassieke tussentijdse opfrisbeurt. Die bracht voor de E-Klasse geen radicale stijlbreuk mee, al oogt de faceliftversie toch duidelijk anders. Binnenin rukt de informatica verder op. Gelukkig zijn er voor de klimaatregeling nog klassieke knoppen, maar verder bedien je zowat alle functies via het aanraakscherm, het touchpad, met je stem of via de knoppencluster op het stuur. Voor je neus staan twee grote kleurenschermen waarop het allemaal blits staat geafficheerd.Mercedes noemt de E-Klasse de intelligentste auto uit zijn categorie... maar dat is dan wel wanneer hij is voorzien van de optionele rijhulpsystemen, die er een semiautonoom rijdende auto van maken.. Speciaal op maat van zelfstandigen en ondernemingen biedt Mercedes twee plug-inhybrides aan: de 300 e en 300 de, allebei maximaal fiscaal aftrekbaar voor professionals. Wel is het jammer van de knullige manier waarop de batterij geïntegreerd is: ze neemt letterlijk een hap uit de bagageruimte. Voor de rest bestaat het gamma nog uit vier- en zescilinders op benzine of diesel, met vermogens die variëren van 160 pk (200 d) tot niet minder dan 612 pk (AMG 63 S). De combinatie van veiligheid, rijcomfort, luxe en automatisering die de E-Klasse biedt, is nog altijd ongeëvenaard in deze klasse. Maar dat heeft zo zijn prijs: een rijkere basisuitrusting maakt de pil misschien wat minder bitter om te slikken, maar een Mercedes is en blijft een stevige uitgave.

Mercedes-Benz E-Klasse Break (2022)
Breaks

Breaks

  • Mercedes-Benz
    E-Klasse Break (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 58080 - 94985€ 133 - 201 g/km (WLTP)
    Benzine 60500 - 92565€ 170 - 214 g/km (WLTP)
    Hybride Diesel Plug-in 73205 - 88330€ 15 - 45 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 71390 - 75625€ 15 - 42 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz E-Klasse Break

    De breakversie van de E-Klasse kan nog altijd rekenen op een enorme koffer – een van de grootste op de markt. De achterbank bestaat uit drie ongelijke delen, die zich elektrisch laten neerklappen. Eveneens handig is het elektrisch bedienbare bagagescherm, dat automatisch oprolt als je de koffer opent. Dat laatste kan ook handsfree, door met je voet onder de bumper te bewegen. Bij de facelift van 2020 deed flink wat nieuwe technologie haar intrede, al zit die niet zelden gebundeld in (dure) optiepakketten. De E-Klasse Break beschikt over een pneumatische achterophanging met niveauregeling, zodat hij niet bezwijkt onder de last van de bagage. In de optielijst vind je luchtveren voor de vier wielen, die deze Duitser een zijdezacht wegcontact opleveren. Maar welke ophanging je ook kiest, deze grote break vertoont altijd een sereen weggedrag. De motoren zijn die van de berline, inclusief de sportieve AMG-afgeleiden en de twee plug-inhybrides. Die E 300 e (benzine) en 300 de (diesel) zijn allebei 100 procent fiscaal aftrekbaar voor ondernemingen. Deze PHEV’s houden nog een behoorlijke 480 liter bagageruimte over, maar kampen wel met een getrapte vloer. Ten slotte biedt Mercedes ook een softroaderuitvoering aan: de All-Terrain. De E-Klasse Break blijft een vaste waarde in dit segment, in de eerste plaats door zijn binnenruimte en zijn enorme koffer. Met zijn comfortabele rijgedrag is dit een rustgevende kilometervreter, die klanten laat kiezen uit een erg uitgebreid motorenpalet, van brave hybrides tot woeste AMG’s. Maar uiteraard hangt aan al die kwaliteiten een stevig prijskaartje...

Mercedes-Benz E-Klasse Break (2020)
Breaks

Breaks

  • Mercedes-Benz
    E-Klasse Break (2020)

  • Prijs CO2
    Benzine 97405 - 129470€ 217 - 286 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz E-Klasse Break

    De breakversie van de E-Klasse kan nog altijd rekenen op een enorme koffer – een van de grootste op de markt. De achterbank bestaat uit drie ongelijke delen, die zich elektrisch laten neerklappen. Eveneens handig is het elektrisch bedienbare bagagescherm, dat automatisch oprolt als je de koffer opent. Dat laatste kan ook handsfree, door met je voet onder de bumper te bewegen. Bij de facelift van 2020 deed flink wat nieuwe technologie haar intrede, al zit die niet zelden gebundeld in (dure) optiepakketten. De E-Klasse Break beschikt over een pneumatische achterophanging met niveauregeling, zodat hij niet bezwijkt onder de last van de bagage. In de optielijst vind je luchtveren voor de vier wielen, die deze Duitser een zijdezacht wegcontact opleveren. Maar welke ophanging je ook kiest, deze grote break vertoont altijd een sereen weggedrag. De motoren zijn die van de berline, inclusief de sportieve AMG-afgeleiden en de twee plug-inhybrides. Die E 300 e (benzine) en 300 de (diesel) zijn allebei 100 procent fiscaal aftrekbaar voor ondernemingen. Deze PHEV’s houden nog een behoorlijke 480 liter bagageruimte over, maar kampen wel met een getrapte vloer. Ten slotte biedt Mercedes ook een softroaderuitvoering aan: de All-Terrain. De E-Klasse Break blijft een vaste waarde in dit segment, in de eerste plaats door zijn binnenruimte en zijn enorme koffer. Met zijn comfortabele rijgedrag is dit een rustgevende kilometervreter, die klanten laat kiezen uit een erg uitgebreid motorenpalet, van brave hybrides tot woeste AMG’s. Maar uiteraard hangt aan al die kwaliteiten een stevig prijskaartje...

Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet (2022)
Cabriolets

Cabriolets

  • Mercedes-Benz
    E-Klasse Cabriolet (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 65098 - 87483€ 147 - 198 g/km (WLTP)
    Benzine 63283 - 98978€ 171 - 220 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz E-Klasse Cabrio

    Net als de vierdeurs en break kregen ook de E-Klasse Coupé en Cabrio in 2020 een opfrisbeurt. De detailwijzigingen spitsen zich vooral toe op de multimedia en de toevoeging van mild hybrid-technologie voor sommige motorversies. Ingrepen die met andere woorden niets veranderden aan de inherente kwaliteiten van deze coupé en cabrio, die vooral inzetten op comfort – zeker voor de voorste inzittenden. Want qua binnenruimte is achter in de E Coupé nog net voldoende plaats voor twee volwassenen, maar in de Cabrio is het voelbaar minder goed zitten. De stoffen kap van die open versie klapt in 20 seconden weg en doet daarmee het laadvolume slinken van 385 naar 310 liter. Verder is alle uitrusting van de berline van de partij, zoals de MBUX-interface of het hele arsenaal aan rijhulpsystemen. Het motoraanbod gaat aan benzinezijde van de 200 (2.0 van 197 pk) over de 300 (2.0 van 258 pk), de 350 (2.0 van 300 pk) en de vierwielaangedreven 450 (3-liter-V6 van 367 pk) tot de AMG 53 (3.0 van 435 pk). Voor wie diesel verkiest, is er de 220 d, met een tweeliter van 194 pk, of een drieliter-zes-in-lijn, die als 400 d goed is voor 330 pk. Beide zelfontbranders kunnen geleverd worden met vierwielaandrijving. Alle motoren zijn gekoppeld aan de 9G-Tronic-automaat. De ophanging is die van de berline: ook hier zijn adaptieve schokdempers verkrijgbaar, eventueel gecombineerd met luchtveren. De E-Klasse Coupé legt meer de nadruk op comfort dan op een snedig weggedrag. De zescilinders op benzine passen het best bij het gran turismo-karakter van deze coupé en cabrio, maar de 300 biedt de beste verhouding prijs-prestaties.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé (2022)
Coupés

Coupés

  • Mercedes-Benz
    E-Klasse Coupé (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 57838 - 80223€ 139 - 195 g/km (WLTP)
    Benzine 56023 - 91718€ 163 - 217 g/km (WLTP)

    Mercedes-Benz E-Klasse Coupé

    Net als de vierdeurs en break kregen ook de E-Klasse Coupé en Cabrio in 2020 een opfrisbeurt. De detailwijzigingen spitsen zich vooral toe op de multimedia en de toevoeging van mild hybrid-technologie voor sommige motorversies. Ingrepen die met andere woorden niets veranderden aan de inherente kwaliteiten van deze coupé en cabrio, die vooral inzetten op comfort – zeker voor de voorste inzittenden. Want qua binnenruimte is achter in de E Coupé nog net voldoende plaats voor twee volwassenen, maar in de Cabrio is het voelbaar minder goed zitten. De stoffen kap van die open versie klapt in 20 seconden weg en doet daarmee het laadvolume slinken van 385 naar 310 liter. Verder is alle uitrusting van de berline van de partij, zoals de MBUX-interface of het hele arsenaal aan rijhulpsystemen. Het motoraanbod gaat aan benzinezijde van de 200 (2.0 van 197 pk) over de 300 (2.0 van 258 pk), de 350 (2.0 van 300 pk) en de vierwielaangedreven 450 (3-liter-V6 van 367 pk) tot de AMG 53 (3.0 van 435 pk). Voor wie diesel verkiest, is er de 220 d, met een tweeliter van 194 pk, of een drieliter-zes-in-lijn, die als 400 d goed is voor 330 pk. Beide zelfontbranders kunnen geleverd worden met vierwielaandrijving. Alle motoren zijn gekoppeld aan de 9G-Tronic-automaat. De ophanging is die van de berline: ook hier zijn adaptieve schokdempers verkrijgbaar, eventueel gecombineerd met luchtveren. De E-Klasse Coupé legt meer de nadruk op comfort dan op een snedig weggedrag. De zescilinders op benzine passen het best bij het gran turismo-karakter van deze coupé en cabrio, maar de 300 biedt de beste verhouding prijs-prestaties.

Vorige Mercedes-Benz-modellen
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2022
Mercedes-Benz E-Klasse Berline 2022
Car Awards 2021
Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet 2022
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2020
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 2020
Mercedes-Benz E-Klasse Berline 2020
Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet 2020
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 2019
Mercedes-Benz E-Klasse Berline 2019
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2019
Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet 2019
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 2018
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2018
Mercedes-Benz E-Klasse Berline 2018
Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet 2018
Mercedes-Benz E-Klasse Berline 2017
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2017
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2016
Mercedes-Benz E-Klasse Berline 2016
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 2016
Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet 2016
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 2015
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2014
Mercedes-Benz E-Klasse Berline 2014
Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet 2010
Mercedes-Benz Klasse E Berline 2009
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 2009
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2009
Mercedes-Benz E-Klasse Break 2003
Mercedes-Benz Klasse E Berline 2002
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Tests Mercedes-Benz E-Klasse

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget