Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mercedes G

Wie dacht dat de Mercedes G-Klasse uit milieuoverwegingen zou sneuvelen, heeft het mis. Integendeel, de 33-jarige poedert zijn neus bij en eigent zich daarbij de jongste snufjes toe.

113.861 €
  • Score redactie 15.57/20

Overzicht :

Tegen alle verwachtingen in blijft de meest offroadgerichte van alle Mercedes-terreinwagens in het gamma. Het lijkt wel alsof de G-Klasse met evenveel gemak de jaren van zich afschudt als dat hij het asfalt verlaat om de ondergrond op te zoeken waar hij het meest uitblinkt: het terrein. Voor 2012 krijgt de G-Klasse een nieuw radiatorrooster en moderne lichtblokken, voorzien van fijne ledstrips. Minimalistische ingrepen die hem erg goed afgaan. Aan zijn rechte contouren, zijn rechtopstaande ruiten als van een gevangenentransportwagen en zijn ruitenwissers die uit een andere tijd lijken te dateren, werd niet geraakt - gelukkig, want zo hebben we de G-Klasse graag.

Het ESP is voortaan voorzien van een functie die een aanhangwagen stabiliseert - van het grootste belang voor een trekpaard als deze G-Klasse - maar ook over een wegrijhulp voor op hellingen (het Holdsysteem). Je hebt nog altijd een goeie ouwe sleutel nodig om de drie liter grote V6-turbodiesel van de G 350 BlueTec met AdBlue-filter (211 pk, 540 Nm) op gang te brengen. Of de atmosferische 5.5-V8 van de G 500 (387 pk, 530 Nm), die zo heerlijk rommelt dat we weigeren om met een woord te reppen over zijn dorst. De de 7G-Tronic Plus-automaat verleent deze zware jongen enige levendigheid, en hetzelfde geldt voor de hernieuwde ophangingsinstellingen. Ook het comfort zet een stap vooruit qua filtering en werkingsstilte.

Aan het verhaal van de G-Klasse lijkt maar geen einde te komen. Ook nu weer wist Mercedes hem net voldoende op te frissen om zijn publiek te blijven aanspreken. Hoeveel van die nieuwe klanten ook daadwerkelijk zullen gebruikmaken van de fenomenale terreincapaciteiten van deze zwaargewicht, is echter maar de vraag. Zonde eigenlijk...

U kunt de Eerste Test van de Mercedes G-Klasse nalezen in AutoGids 851 van 13/6/2012.

Geschreven door op