Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Mercedes-AMG: meer dan 500 pk voor GLC 63

Geschreven door Laurent Norro op 21-12-2016

De krachtigste versie van de GLC zit in de pijplijn. De SUV werd de jongste weken al een paar keer betrapt in het verkeer en lijkt op meer dan één vlak een exotische auto te worden.

Het ziet er sterk naar uit dat Mercedes-AMG in maart op het salon van Genève de krachtigste versie van de GLC zal onthullen, de 63-variant. Het verbaast daarom niemand dat we vandaag in het verkeer vermomde prototypes kruisen van de krachtpatser. De meest recente foto’s en video’s laten zelfs vermoeden dat de overstap van droom naar werkelijkheid voor erg binnenkort is.

 

Monsterachtig

Uit de vele foto’s die al zagen passeren, weten we vandaag dat de GLC 63 massief en indrukwekkend wordt. Kijk maar naar de banden van de bolide, naar zijn uitlaatpijpen en naar de gevoelig verlaagde bodemvrijheid. De video laat er geen twijfel over bestaan: de GLC 63 leent wel degelijk de biturbo-V8 van vier liter uit de jongste generatie van de C-Klasse.

 

Ideaal verdeeld

Van deze motor weten we al dat hij minstens 503 pk (516 Nm) zal ontwikkelen en dat de GLC de oefening van 0 naar 100 km/h zal kunnen afhandelen in veel minder dan 4,9 seconden. Dat cijfer is namelijk de tijd van de huidige GLC 43, die ‘slechts’ 361 pk ter beschikking heeft. Maar in tegenstelling tot deze GLC 43 zou de GLC 63 volgens Autocar enkel op zijn achterwielen kunnen rekenen om de cavalerie onder controle te houden. Dat zou het Britse tijdschrift vernomen hebben van Tobias Moers, de grote baas van Mercedes-AMG. Maar als dat niet zou kloppen, kunnen we ons goed inbeelden dat de GLC 63 zijn volle vermogen kan ontplooien zoals de GLE 63: met 69 procent van het koppel op de achterwielen en 31 procent op de vooras. In om het even welk van beide gevallen is stuurplezier ongetwijfeld gegarandeerd. We volgen het voor u op…

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten