Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes M-Klasse

Geschreven door Olivier Duquesne op 09-06-2011

Mercedes komt met een derde generatie van de M-Klasse. De trekkracht en het onderstel van de luxe-SUV werden verbeterd. Aan het verbruik werd ook aandacht besteed.

De nieuwe Mercedes M-Klasse, ook ML genaamd, behoudt zijn fundamenten met een herwerkte exterieurstijl die toch trouw blijft aan de vorige generatie. De ingenieurs hebben een onderstel met een selectief dempingsysteem geïnstalleerd. Bij lage snelheden of op weinig bochtige wegen zal het chassis zich vooral soepel gedragen. Maar als de bestuurder het gaspedaal intrapt of levendig stuurwerk bovenhaalt, stelt de schokdemping zich automatisch harder af. Als de wagen versnelt, wordt de besturing strakker voor meer gevoel met de weg.

Het verbruik van de SUV is erop verbeterd, soms met een daling van 25 procent ten opzichte van zijn voorganger. Eerst en vooral is er de gunstige Cx-waarde van 0,32. Vervolgens zijn alle motoren van de nieuwste generatie. De 250 BlueTec diesel is een viercilinder met 204 pk, terwijl vroeger een V6 met 190 pk de basismotor was. Die verbruikt gemiddeld 6 l/100 km, goed voor een uitstoot van 158 g CO2/km. Als zijn 93 liter grote tank (optioneel) vol is, heeft de M-Klasse een rijbereik van 1.500 kilometer.

De twee andere motoren zijn een 350 BlueTec 3.0-V6-diesel met 258 pk en een 350 BlueEfficiency V6-benzine met 306 pk. Het stop-startsysteem is standaard, net als de nieuwe 7G-Tronic Plus automatische zevenbak die uitgerust is met een koppelomvormer die het verbruik drukt. De wagen beschikt ook over vierwielaandrijving. Voor offroadgebruik biedt Mercedes, als optie, het On&Offroad-pakket met zes rijprogramma's aan.

Het interieur is duidelijk geëvolueerd. In het dashboard zitten twee ronde tellers waartussen je een scherm vindt. Bovenaan de console staat we een navigatiescherm dat bediend wordt via een draaiknop. Achteraan zijn de stoelen uitgerust met een armleuning en bekerhouders. De optielijst is zeer uitgebreid, met rijhulpsystemen zoals antirolcontrole of multimedia-uitrustingen zoals de functie om via Google dichtbij plaatsen te zoeken en toegang tot Facebook. Deze derde generatie M-Klasse zal in november in de showroom staan.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten