Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Frankfurt 2017 / Mercedes S-Klasse Coupé en Cabrio facelift

Verwachte lancering : 01-11-2017

Geschreven door Olivier Duquesne op 05-09-2017

Mercedes herwerkt de S-Klasse Coupé en Cabriolet, met inbegrip van de AMG-versies, om de stijl dynamischer te maken. Ze nemen alle technologische verbeteringen van de berline over en krijgen een nieuwe V8.

De teams van Mercedes hebben de S-Klasse Coupé en Cabriolet een facelift gegeven. De bedoeling daarvan was om ze op hetzelfde niveau te brengen als de berline. Ze krijgen dus ook een nieuw stuur met aanraakbediening en de digitale bestuurderspost Widescreen met twee schermen van 12,3 duim. Het infotainmentsysteem Comand Online van de jongste generatie is standaard. Daarmee kan je smartphone via NFC-technologie een digitale sleutel worden voor de auto. Technologie ondersteunt ook de bestuurder, want de auto wordt nog meer (semi)zelfstandig. Zo wordt de rijsnelheid in bochten, aan kruispunten of bij ronde punten automatisch aangepast als je met de dynamische snelheidsregelaar ingeschakeld rijdt.

Retouches

De S-Klasse Coupé en Cabriolet hebben een verchroomde splitter vooraan en grote luchtinlaten. De teams van Mercedes hebben bovendien de onderkant van het koetswerk hertekend. Beide modellen hebben verder nog recht op dubbele verchroomde uitlaatpijpen. De AMG Line wordt ook meer dynamisch, met nieuwe voor- en achterschorten, nieuwe 20-duimvelgen en luchtinlaten met twee verchroomde lamellen. Het hele gamma onderscheidt zich door organische led-achterlichten. De sportiefste versies AMG S63 en S65 krijgen een Panamericana-radiatorrooster met verticale chroomlatten en een voorschort die de vorm van een straaljagervleugel wil imiteren. De voorsplitter met een gestroomlijnde chroomrand geeft meer neerwaartse druk op de vooras.

V8 met cilinderuitschakeling

De nieuwe V8 biturbo in de S560 (4Matic) Coupé en Cabriolet ontwikkelt 469 pk en 700 Nm. In de coupé is hij bovendien uitgerust met de variabele distributie Camtronic, die vier cilinders kan uitschakelen bij deellast. Plankgas kan hij de coupé en cabrio van 0 naar 100 km/h brengen in 4,6 seconden. De S 450 4Matic Coupé gebruikt de 367 pk sterke V6 in combinatie met de nieuwe 9-trapsautomaat. Bij AMG worden de S 63 4Matic+ Coupé en Cabriolet aangedreven door de V8 biturbo van 4,0 liter met twinscrollturbo’s en, alweer enkel in de coupé, cilinderuitschakeling. Die vervangt de 5.5-V8 biturbo, maar hij is toch 27 pk sterker: 612 pk. In combinatie met de 9G Speedshift MCT AMG-automaat en de volledig adaptieve vierwielaandrijving 4Matic+ Performance AMG kogelt hij de S 63 van 0 naar 100 km/h in 3,5 seconden. De S65-versies hebben recht op een 6.0-V12 met 630 pk en een 7G SpeedShift MCT die enkel de achterwielen aandrijft. Die spurt van 0 naar 100 km/h in 4,1 seconden.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten