Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Salon van Tokio 2015 / Mitsubishi eX: Elektrische SUV als voorbereiding op de ASX

Geschreven door Olivier Duquesne op 08-10-2015

In Tokio stelt Mitsubishi de conceptcar eX voor. Deze SUV heeft een vierwielaandrijving die gebruik maakt van twee elektrische motoren. We kunnen er bovendien de eerste trekken van de toekomstige ASX in ontwaren.

De Mitsubishi eX, die de constructeur eind oktober voorstelt op het salon van Tokio, is een zuiver elektrische crossover. Hij wordt aangedreven door twee elektromotoren van 70 kW (95 pk). Ze drijven elk één as aan, waardoor deze SUV vierwielaandrijving heeft. De constructeur kondigt een rijbereik van 400 kilometer aan. Deze 4,24 meter lange en 1,58 meter brede eX is een soort compacte Tesla Model X, maar dan minder premium. En zonder de vleugeldeuren, want hij geeft de voorkeur aan tegenovergesteld openende deuren, die praktischer zijn om de binnenkant te laten zien tijdens autosalons.

Verhoogde realiteit

De conceptcar gebruikt een bijzondere weergavetechniek op de voorruit. Via verhoogde realiteit kan verkeers- en weginformatie voor de bestuurder geprojecteerd worden. Zonder dit systeem zouden dergelijke zaken onzichtbaar of moeilijker te zien zijn voor de bestuurder. De buitenspiegels zijn vervangen door HD-camera's waarvan de beelden weergegeven worden op schermen. Bovendien kan de eX autonoom rijden.

Volgende ASX

De conceptcar lijkt bovendien de komst aan te kondigen van de volgende generatie van de ASX. Hij heeft onder andere het nieuwe radiatorrooster van het merk en kiest voor een herinterpretatie van de dynamische bumper die eigen is aan het merk met het diamantlogo. De dalende daklijn is nog een ander designelement dat we zouden kunnen zien op het definitieve model. Het zou kunnen dat we onder de motorkop meer klassieke of hybride motorgroepen terugvinden in plaats van de zuiver elektrische aandrijving van de conceptcar.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten