Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T 4WD : Lekker eigenzinnig

De compacte SUV Eclipse Cross is de eerste in een reeks nieuwe SUV’s die Mitsubishi weer op de kaart moet zetten. De topversie wordt altijd op de vier wielen aangedreven en beschikt sowieso over een automaat.

37.290 €
  • Score redactie 15.45 /20

Overzicht :

De berichten over de komst van de Eclipse Cross werden de laatste tijd enigszins overschaduwd – de naam ‘Eclipse’ heeft het misschien afgeroepen… – door het feit dat Mitsubishi nu deel uitmaakt van de grote Alliance Renault-Nissan. Binnen die Alliantie zal de relatief kleine Japanse constructeur zich in eerste instantie op de productie van SUV’s toespitsen. De eerste in de rij is de Eclipse Cross, die met zijn compacte formaat het scharnierpunt moet zijn tussen een nog kleinere SUV (die waarschijnlijk ook volledig elektrisch aangedreven zal zijn, maar waarvan de naam nog niet bekend is) en de opvolger van de Outlander. Die laatste komt er zeker opnieuw als plug-inhybride en misschien wordt die alternatieve aandrijving zelfs de enige keuze op onze markt.

Voor de Eclipse Cross is (voorlopig?) nog geen alternatieve aandrijving weggelegd. De nieuwkomer profileert zich in een iets hoger segment dan de ASX, die overigens gewoon nog te koop blijf. Op een volledig nieuw onderstel prijkt een koetswerk met uitgesproken looks, met de duidelijk herkenbare Mitsubishi-neus (Dynamic Shield genoemd door de constructeur), maar vooral met een coupélook die deze auto zowel opzij als achteraan een vrij unieke stijl geeft. De achterklep heeft namelijk twee delen: een hellend stuk bovenaan en een nagenoeg verticaal stuk daaronder, van elkaar gescheiden door een spoiler. Boven aan de schuine achterruit vind je trouwens nog een tweede spoiler.

Onder de motorkap kunnen we eind volgend jaar een herwerkte en verbeterde versie terugvinden van de 2,2 liter grote turbodiesel die we kennen uit de Outlander, maar vandaag wordt de Eclipse Cross gelanceerd met een spiksplinternieuwe motor: een viercilinder op benzine met drukvoeding, die ofwel de voorwielen ofwel de vier wielen kan aandrijven. In dat laatste geval is hij meteen ook altijd voorzien van een automatische versnellingsbak van het continu variabele type (CVT). 

  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Veilig en plezierig weggedrag
  • Behoorlijke prestaties, trekkracht en grip
  • Verzorgd comfort, veel veiligheidsvoorzieningen
  • Degelijke materiaalkeuze en afwerking
  • Slecht zicht achteruit
  • Verbruik kan oplopen
  • Beperkend uitrustingsbeleid
  • Onhandig grote draaicirkel
  • Duur en verouderd multimediasysteem

NIEUWSBRIEF