Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Nissan 370Z Nismo

Nissans dochterbedrijf Nismo is niet zozeer een 'extra pk'-afdeling, maar wel een chassistuner. Dat komt sterk naar voren in de 370Z Nismo, die opvallend beter rijdt dan de standaard-Z.

46.500 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

Hoewel Nismo in Japan al bestaat sinds 1964, maakte Nissans sportafdeling pas sinds kort zijn opwachting in Europa. De 3.7 van de 370Z maakt Nismo zo'n 16 pk krachtiger, dankzij een herwerkte motorsturing en een vrijer ademende uitlaat, waardoor de V6 nu 344 pk levert. Het koppel van zijn kant stijgt van 363 naar 371 Nm. Het normverbruik is daarbij identiek gebleven (10,6 l/100 km, 248 g CO2/km), net zoals de officiële prestatiecijfers. De koetswerkkit, die op zijn zachtst gezegd de aandacht trekt, is volgens Nismo 100 procent functioneel en alle spoilers, splitters en schorten zijn er puur om de aerodynamische stabiliteit van de 370Z te verbeteren.

Zodra je de 370Z Nismo start, hoor je onmiddellijk dat de V6 een veel edeler spreekbuis heeft gevonden in zijn nieuwe uitlaatlijn. Wanneer het tempo stilaan omhooggaat, merken we wel dat de filtering van de ophanging iets beter lijkt en - vooral - dat de schokdemping veel degelijker aanvoelt. De auto gaat niet meer zo snel pompen over wegoneffenheden, al kan hij zijn gewicht nog niet perfect verbergen wanneer de staat van het wegdek er écht op achteruitgaat. Maar vooral wanneer het parcours begint te slingeren, voel je het verschil. De 370Z Nismo gaat veel minder om zijn lengteas rollen bij het insturen, waardoor de algemene levendigheid erop vooruitgaat.

De Nismo-versie van de 370Z rijdt echt beter dan de standaardvariant, is veel beter uitgerust én klinkt sympathieker. De wat meer opzichtige look zal sommige klanten beter bevallen dan anderen, maar verder is dit een prettige aanvulling op het Nissan-gamma.

U kunt de Eerste Test van de Nissan 370Z Nismo nalezen in AutoGids 879 van 10/7/2013.

In dit artikel : Nissan, Nissan 370Z

De concurrenten