Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Opel Astra Sports Tourer

Net als zijn voorganger speelt de Opel Astra Sports Tourer zijn laadruimte en zijn functionele uitrusting als troeven uit. Hij voegt er echter ook verbeterde esthetische kwaliteiten aan toe.

Prijs
NB

Het zal niemand verbazen dat de Sports Tourer de verzorgde lijn van de vorig jaar gelanceerde vijfdeurs overneemt, met dat verschil uiteraard dat de break langer is. Die verlenging met 30 centimeter is volledig toe te schrijven aan de achteroverhang en brengt de totale lengte van deze nieuwe break op 4,69 meter. Met 500 tot 1.550 liter ruimte afhankelijk van de interieurconfiguratie doet de Astra Sports Tourer niet beter dan het gemiddelde van het segment. Anderzijds is de laadruimte wel verzorgd: het mechanisme om de rugleuningen neer te klappen is elektrisch (FlexFold) terwijl de standaard gemonteerde bagageafdekking twee openingmodi biedt om de toegang te vergemakkelijken (omhoog of meer horizontaal).

Op de aanpassingen met betrekking tot het toegelaten gewicht na, is het onderstel van de Astra Sports Tourer identiek aan dat van de vijfdeurs. Het rijgedrag biedt geen echte verrassingen en we waarderen het model nog steeds voor zijn degelijke afwerking en zijn globale geluiddemping. Ook het comfort is van goed allooi, ondanks wat droge reacties bij wegoneffenheden. Binnenin ging het plaatsaanbod achterin er niet op vooruit aangezien de wielbasis identiek bleef. De achterbank biedt dus nog steeds maar ruimte voor twee passagiers, want de middelste plaats is weinig bruikbaar door de plaatsrovende middenconsole en -tunnel. De grote troef van de Astra Sports Tourer schuilt dan ook elders: een royaal koffervolume in combinatie met een scherpe prijs: het basismodel (1.4 met 100 pk) wordt verkocht voor 17.050 euro, terwijl de eerste diesel (1.3 CDTI EcoFlex) verkrijgbaar is vanaf 18.700 euro.

De nieuwe Astra Sports Tourer komt verleidelijker voor de dag zonder te raken aan de kwaliteiten die zijn voorganger tot een succes hebben gemaakt. We citeren onder meer de feilloze afwerking, het royale laadvolume, enkele handige voorzieningen en vooral een scherpe prijs, die zowel particulieren als fleetmanagers zal aanspreken.

In dit artikel : Opel, Opel Astra

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars