Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Opel Cascada

De knappe Opel Cascada lonkt naar het segment van de premiumcabrio's, terwijl hij toch minder duur blijft dan de meeste rivalen van de massaconstructeurs. Dat klinkt hoogst aanlokkelijk...

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Bij een eerste blik valt dadelijk op dat de Cascada het wegklapbare harde dak van zijn voorganger (de Astra TwinTop) heeft ingeruild voor een stoffen kap. De ontwikkelaars rechtvaardigen die keuze aan de hand van twee argumenten. Enerzijds is er het gewicht: de nieuwe kap en haar armatuur van aluminium en magnesium weegt ongeveer 50 kilo, liefst 65 procent minder dan het stalen dak. En daarnaast heeft een kap het voordeel de lijn van de auto minder te hypothekeren. De standaard drielagige kap vertoont een voorbeeldige afwerking. Geen wonder, want Opel heeft voor de constructie een beroep gedaan op dezelfde toeleveranciers als de premiummerken. En dat zie je ook, aan de verzorgde afwerking van de stiknaden of aan de perfecte integratie van de glazen achterruit in de stoffen kap.

Om te kunnen instappen moet je eerst de erg lange deuren openzwaaien - opgelet dus voor 'kusjes' in parkeergarages. Bij het omdraaien van de contactsleutel komt een gemotoriseerde arm je veiligheidsgordel aanreiken. Erg chic... Dat kan helaas iets minder worden gezegd van de afwerking. Jawel, het geheel is goed uitgevoerd en keurig geassembleerd, maar de Cascada kan op dat vlak de vergelijking niet aan met de premiumconstructeurs. De uitrusting is daarentegen luxueus en maakt het mogelijk om deze cabrio tijdens alle seizoenen te gebruiken. Bovendien zit je voorin goed beschermd tegen de wervelingen van de rijwind. Aan het stuur trakteert de Cascada je op een prettig rijgedrag. Het vrij directe stuur geleidt een precieze voortrein die zelden verzadigd raakt.

We gaan er geen doekjes om winden: de Cascada heeft ons ingepakt. Hij ziet er goed uit en combineert rijplezier met functionaliteit. Bovendien is hij zo smaakvol om zijn charmes voor een redelijke prijs aan te bieden, ondanks een keurige standaarduitrusting. De Cascada is dus goed gewapend om de degens te kruisen met de compactere vierzitscabrio's, die doorgaans evenveel kosten. Hij zou zelfs klanten kunnen wegplukken bij de premiummodellen, die weliswaar nog beter afgewerkt zijn, maar ook heel wat meer kosten...

U kunt de Eerste Test van de Opel Cascada nalezen in AutoGids 872 van 3/4/2013.

In dit artikel : Opel, Opel Cascada

Geschreven door op