Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Opel Astra en Corsa ecoFlex

Geschreven door Olivier Duquesne op 28-08-2008

Opel stelt twee nieuwe, extra zuinige EcoFlex-modellen voor op basis van de Astra 1.7 CDTI en de Corsa 1.3 CDTI.

De Corsa EcoFlex stoot 109 gram CO2 per kilometer uit, de grotere en krachtigere Astra 119 g/km. Dat staat gelijk met een gemiddeld normverbruik van respectievelijk 4,1 en 4,5 l/100 km diesel. Beide modellen ondergingen aanpassingen die het verbruik reduceren en in de Astra bovendien de prestaties verbeteren. Ze krijgen alletwee een roetfilter. Ook van de binnenkort te lanceren Insignia heeft Opel trouwens een EcoFlex-versie gepland voor de zomer van 2009.

De Corsa 1.3 CDTI EcoFlex stoot 10 g/km minder uit dan de Corsa EcoFlex die tot op heden werd verkocht. Zijn verbruik is met 0,4 l/100 km gedaald. Om dat te bereiken, is de motorsturing geherprogrammeerd, vooral om met de langere brugverhouding om te kunnen. Verder werden alle gebruikelijke recepten toegepast om het verbruik te kunnen reduceren: verbeterde stroomlijn (20 millimeter lagere ophanging, herwerkte luchtinlaten en meer gesloten wieldoppen), banden met lage rolweerstand en een langer gespreide versnellingsbak. Bovendien is de ecologische Corsa 45 kilo lichter dan een standaardmodel. Hij is wel enkel verkrijgbaar met drie deuren en een manuele vijfbak. De prestaties veranderen niet: de 1.3 CDTI levert nog steeds 75 pk en 170 Nm en maakt een top van 168 km/h mogelijk.

De nieuwe Astra 1.7 CDTI EcoFlex is verkrijgbaar in alle koetswerkvarianten behalve de cabrio. De motor levert 110 pk en 260 Nm (bij 2.000 o/m)en houdt het vol tot 188 km/h. De ingenieurs hebben ook hier gekozen voor een langere brugverhouding voor de versnellingsbak, een geoptimaliseerde motorsturing met een lagere stationair toerental en een 30 kilo lager leeggewicht. Uiteraard is ook gewerkt aan de stroomlijn door het onderstel te verlagen, de luchtinlaten te optimaliseren en de wagenbodem onder de motor te bekleden. Ook de pomp van de stuurbekrachtiging heeft minder energie nodig.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten