Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Opel Insignia OPC: met de technologie van de Ford Focus RS

Geschreven door David Leclercq op 10-10-2016

De volgende generatie van de Insignia OPC zal gebruik gaan maken van de vectoriële koppelverdeling van de toeleverancier van auto-onderdelen GKN. De aandrijving van de laatste Ford Focus RS dus.

De volgende generatie van de Opel Insignia OPC die in de loop van 2017 op de markt zou moeten komen zal dus de befaamde vierwielaandrijving met vectoriële koppelverdeling van de Focus RS overnemen. Dit product werd ontworpen door de toeleverancier GKN. Ter herinnering, het voordeel van deze aandrijving is dat het de wagen levendiger maakt, maar ook evenwichtiger omdat het koppel in een bocht op het buitenste achterwiel wordt overgebracht.

Welk vermogen?

Natuurlijk kennen we de technische specificaties van deze toekomstige OPC nog niet, maar GKN heeft al laten weten dat zijn Twinster-systeem, dat bestaat uit twee meerschijvige koppelingen op de achterwielen (een per wiel) zal worden geactiveerd om een gierkoppel en zodus een vectorisatiefunctie te creëren. Dit zou de wendbaarheid en ongetwijfeld ook het rijplezier ten goede komen (evenwicht, overstuur) en temeer daar de toekomstige Insignia OPC met ongeveer 200 kilo minder op de weegschaal minder zwaar zou zijn dan zijn voorganger. Wordt vervolgd …

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten