Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Opel Insignia Grand Sport

Verwachte lancering : 01-06-2017

Geschreven door Olivier Duquesne op 07-12-2016

De nieuwe Opel Insignia is lichter, krijgt als vijfdeurs de naam Grand Sport en bulkt van de innovaties. De berline krijgt moderne materialen, een actieve motorkap en een achttrapsautomaat.

Opel heeft beslist om de Insignia volledig te vernieuwen. Voor zijn presentatie op het salon van Genève geven de Duitsers vandaag al de meeste informatie vrij. De vijfdeursberline Grand Sport staat op een nieuwe architectuur en ligt 29 millimeter lager dan zijn voorganger. Verder blijft hij doorgaans even lang terwijl de wielbasis wel 92 millimeter groeit. Dat geeft hem een andere uitstraling. Bovendien werden de sporen 11 millimeter breder. Deze nieuwe proporties hebben gevolgen voor de stroomlijn (Cx van 0,26), en de nieuwe Insignia Grand Sport werd ook nog eens 175 kilo lichter (60 kilo voor de naakte structuur).

 

Nieuwe technologie

De teams van Rüsselsheim hebben hun best gedaan om de Insignia Grand Sport de jongste technologie mee te geven. Zo krijgt hij nieuwe led-koplampen met 32 diodesegmenten. Op mechanisch vlak wordt de Insignia als optie met een nieuwe achttrapsautomaat aangeboden. Aanvankelijk wordt die enkel geleverd in combinatie met vierwielaandrijving. Voor het eerst in de geschiedenis van het merk met het bliksemlogo gebruikt deze vierwielaandrijving een actieve koppelverdeling dankzij twee elektrisch gestuurde meerschijvenkoppelingen ter vervanging van het achterdifferentieel. Aan boord vinden we logischerwijze Opel On Star terug en een Wifi-toegangspunt waar tot 7 toestellen mee kunnen worden verbonden.

 

FlexRide

Het FlexRide-chassis behoudt zijn drie rijmodi “Standard”, “Sport” en “Tour”, maar de sturing van het “Drive Mode Control” is herwerkt. Opel pakt trots uit met de dynamische kwaliteiten van de Insignia, wat we tijdens een prototypetest konden bevestigen. Om dit meer dynamische karakter te onderlijnen, zit de bestuurder lager. Hij geniet ook een waaier aan rijhulpsystemen zoals een head-up display, een 360 graden-camera, een actieve snelheidsregelaar, een spoorassistent en een waarschuwing voor achteropkomend dwarsverkeer. Verder krijgt hij een actieve motorkap om verwondingen te beperken bij een aanrijding met een voetganger.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten