Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Opel Insignia 2.0 CDTI Sportstourer 4x4

De succesvolle Opel Insignia spreekt een cliënteel aan met een bijzonder uitgebreid en specifiek wensenpakket. Vandaar dat de vierwielaandrijving nu ook met een diesel combineerbaar is.

Prijs
NB

Bij de lancering van de Insignia hadden we al recht op vierwielaangedreven versies in combinatie met de turbobenzinemotoren (2.0 en 2.8), maar van bij het begin was ook sprake van een dieselversie. Vandaar dat vanaf nu de combinatie vierwielaandrijving met 2.0 CDTI-krachtbron van 160 pk in de catalogus komt. Als iemand de optie 4x4 bestelt, zeker op een Insignia, is dat dikwijls omdat hij ook iets te trekken heeft met zijn wagen. Voor die mensen hebben de Opel-ingenieurs een off shoot van het stabiliteitssysteem ESP+ ontwikkeld, dat luistert naar de naam Trailer Stability Assist (TSA). Bestel je een Insignia met trekhaak (ook tweewielaangedreven), dan zit dat er altijd op. Met gerichte ingrepen van de elektronica kan gas worden teruggenomen en op afzonderlijke wielen worden geremd. Op die manier komt het hele gespan weer in koers.

De Insignia 4x4 met dieselmotor rijdt even aangenaam als zijn voorwielaangedreven broer, maar in omstandigheden van zware lading of slechte grip kan hij net dat ietsje meer. Net als bij de benzines kost het 2.250 euro extra om het automatische 4x4-systeem te bestellen.

In dit artikel : Opel, Opel Insignia

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars