Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Opel Insignia OPC

Met de Insignia OPC heeft de sportafdeling van Opel een product afgeleverd dat de vergelijking met meer prestigieuze concurrenten zeker moet aankunnen.

Prijs
NB
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

Uiterlijk blijft de OPC-versie nog vrij discreet, hoewel ze nu ook weer te krijgen is in het typische OPC-blauw. Wit, rood of zwart zijn nu echter ook verkrijgbaar. Onder de motorkap vooraan ligt dwars opgesteld de 2,8 liter grote V6 turbo die we al kennen van het topmodel in de normale Insignia-reeks. Door de maximale turbo-overdruk te verhogen van 0, 6 naar 0,9 bar slaagt men erin om een vermogen van 325 pk vrij te maken (tegen 280 vroeger in de Vectra OPC) en een koppel van 435 Nm. Om de problemen van koppelstuur voor eens en voor altijd uit de weg te helpen gebruikt de OPC niet enkel de vierwielaandrijving met Haldex-koppeling van de Insignia, de gestuurde ophanging FlexRide en het elektronische sperdifferentieel achteraan, maar ook nieuwe veerpoten vooraan die Hiperstrut worden genoemd (van High Performance Strut). Zodra je instapt, valt onmiddellijk op dat je een stuk lager zit dan in de normale Insignia, in heerlijk steunende Recaro-stoelen. Draai je de contactsleutel om, dan hoor je aan aangename maar discrete brom. Het stuur ligt uitstekend in de hand en is nauwkeurig, maar het voelt iets te kunstmatig aan. De zesversnellingsbak schakelt wat hakerig. Met zijn serieuze afmetingen en een leeggewicht boven de 1,8 ton is deze Insignia geen superwendbare racer voor de achterafweggetjes in het gebergte, maar wel een zeer efficiënt sturende en reagerende sportberline. De power is er, de soepelheid ook, en de stabiliteit is onverstoorbaar.

Deze Insignia OPC is de eerste hengst uit de OPC-stal waar heel wat gerenommeerde merken met dubbele prijskaartjes (in vierdeursversie moet deze top-Insignia 43.900 euro kosten) hun tanden op stuk kunnen bijten. Het succes van deze understatement car zal bewijzen of de sportievere familievader zich laat leiden door prestaties en rijplezier tout court of in eerste instantie nog altijd door het (prestige)logo dat op de neus prijkt. Wait and see... 

In dit artikel : Opel, Opel Insignia

De concurrenten