Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 210 : Stoere luxebreak

De break op hoge poten is geen privilege van de premiummerken. Ook mainstream­constructeurs passen het recept toe. Het jongste bewijs is de Insignia Country Tourer, de stoerste uit het Opel-gamma.

43.950 €
  • Score redactie 15.52/20

Overzicht :

Het is niet al SUV’s wat de klok slaat. Ook een break kan zich een avontuurlijke look aanmeten en die visuele belofte zelfs waarmaken als hij zich ook nog eens trakteert op een vierwielaandrijving. Volvo beschouwt zich graag als de pionier van de verhoogde break, maar eigenlijk komt die titel toe aan Subaru. Het Japanse merk lanceerde zijn eerste Outback namelijk al in 1995, dus vóór de Volvo V70 XC (1997) en de Audi A6 Allroad (1999). Sindsdien kwam het segment van de SUV’s fel in opmars, maar het concept van de verhoogde break hield stand. Meer zelfs, het vindt ingang bij steeds meer constructeurs, zowel van het ‘populaire’ slag (Seat Leon ST X-Perience, Skoda Octavia Scout, Subaru Outback en VW Golf en Passat Alltrack) als van premiumniveau (Audi A4 en A6 Allroad, Mercedes E-Klasse All Terrain en Volvo V90 en V60 Cross Country). Ook Opel blijft trouw aan dit segment, met de tweede generatie van de Insignia Country Tourer.

  • Chic voor minder geld dan zijn rivalen
  • Auto voor alle seizoenen, veiligheid, efficiëntie
  • Algemeen comfort, gestuurde schokdemping
  • Riante ruimte achterin
  • Ruime en praktische koffer
  • Bijdetijdse connectiviteit
  • Hoog verbruik
  • Weinig avontuurlijke bodemvrijheid
  • Formaat, zicht in de stad
  • Basic algemene garantie
  • Reservewiel niet standaard
  • Beperkte fiscale aftrekbaarheid

In dit artikel : Opel, Opel Insignia

Geschreven door op