Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Citroën C5 2.2 HDi, Ford Mondeo 2.2 TDCi, Opel Insignia 2.0 CDTI 160, Renault Laguna 2.0 dCi 175, Skoda Superb 2.0 TDI 170, Toyota Avensis 2.2 D-4D 180 & VW Passat 2.0 TDI 170 : Mag het iets meer zijn ?

De komst van de nagelnieuwe Opel Insignia en Toyota Avensis biedt ons een gedroomde gelegenheid om het kruim van de gezinsberlines nog eens op een rijtje te zetten. In hun krachtigste en meest luxueuze dieselversie lonken ze stilaan naar de reisberlines..

Overzicht :

Nog niet zo lang geleden waren een Ford Mondeo, Opel Vectra, Renault Laguna of VW Passat – de ongekroonde koning van het segment – gezinsvriendelijke, betrouwbare, maar ook ietwat saaie auto’s die door huisvaders, maar veelal ook door vertegenwoordigers of andere bezitters van een bedrijfswagen over ’s lands wegen werden gestuurd. Het eens zo lucratieve segment van de gezinsberline kwam de jongste jaren achter sterk onder druk te staan, om diverse redenen. De eerste (en belangrijkste) was de opgang van (eerst) de eenvolumer en later de SUV, die forse happen uit het verkoopvolume haalden, omdat de huisvader zijn kroost wel eens in iets anders wilde vervoeren en tegelijkertijd ook "vrijetijdsvader" was geworden, zodat zijn auto ook aan die (al dan niet reële) behoeften moest voldoen. Anderzijds begonnen bij de bedrijfswagens de zogenaamde premium merken op dit segment in te beuken, zodat heel wat mensen die van hun bedrijfswagen geen zeeën van ruimte verwachtten, liever in een Audi A4, BMW 3 of Mercedes C gezien wilden worden dan in grotere en functionelere, maar veel minder prestige uitstralende auto’s van een “gewone” massaconstructeur.