Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Peugeot 3008: nieuw gezicht

Verwachte lancering : 01-11-2020

Geschreven door Olivier Duquesne op 01-09-2020

De middenklasse SUV van Peugeot krijgt een facelift met een speciale kaderloze grille. Aan boord meet het centrale aanraakscherm nu 10 inch, maar de pianotoetsen zijn er nog steeds.

De Peugeot 3008 wordt na 4 jaar vernieuwd. De middenklasse SUV van Sochaux krijgt een nieuwe grille zonder kader en een hertekende voorbumper en koplampen. De versies GT en GT Pack krijgen een exclusief design van de grille, met een evoluerend patroon en full-ledkoplampen met bochtenverlichting. Dit indrukwekkende gezicht wordt op exterieurvlak vervolledigd door donkere led-achterlichten. Zoals bij elke goede facelift is er ook een vernieuwd gamma aan kleuren en velgen beschikbaar. De 3008 is te bestellen in 3 afwerkingsniveaus (Active, Allure en GT) die elk kunnen worden uitgebreid met een tussenliggend 'pack'.

Natuurlijk hybride

Er is nog steeds een dubbel aanbod van plug-in hybrides met de 300 e-EAT8 met vierwielaandrijving en 300 pk, of de 225 e-EAT8 met voorwielaandrijving en 225 pk. Die eerste dankt zijn vierwielaandrijving aan een tweede elektromotor van 112 pk op de achteras, als aanvulling op een eerste elektromotor van 110 pk die bij de motor zit. De 3008 300 e-EAT8 heeft een benzinemotor van 200 pk. Bij de 225 levert die 180 pk. De batterij van 13,2 kWh biedt een actieradius van 59 km voor de 300 en 56 km voor de 225 (WLTP). Bij de 'gewone' aandrijflijnen merken we op dat de 2.0 diesel van 177 pk verdwijnt. De 1.2 driecilinder benzine van 130 pk, de 1.6 benzine van 181 pk en de 1.5 diesel van 130 pk blijven beschikbaar.

10 inch

De i-Cockpit met het kleine stuur is natuurlijk nog steeds aanwezig. Deze digitale omgeving wordt aangevuld door een nieuw centraal aanraakscherm van 10 inch. Dat is groter dan zijn voorganger en zit bovenop de middenconsole gemonteerd. Eronder zitten nog steeds de 7 pianotoetsen die een snelkoppeling bieden naar de belangrijkste functies: radio, airco, navigatie, auto-instellingen, telefoon, mobiele applicaties, alarmlichten en, voor de hybrides, de elektrische functies. Achteraan krijgen de passagiers nu twee USB-poorten om hun toestellen op te laden.

Aangepast rijden

Peugeot heeft logischerwijs ook de technologische uitrusting uitgebreid voor de rijhulpsystemen. Er zit nu een nachtkijker in de catalogus. De adaptieve cruise control is nu ook bij lage snelheid in te schakelen. Met de automaat kan hij nu ook opnieuw vertrekken na stilstand als je niet langer dan 3 seconden bent gestopt. Deze actieve cruisecontrol werkt samen met met de rijstrookassistent. De SUV krijgt ook de nieuwste generatie noodremhulp die ook voetgangers en fietsers kan herkennen, zowel overdag als 's nachts. Tenslotte kan de auto ook meer verkeersborden herkennen, zoals stopborden en verkeerde rijrichtingen.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten