Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Peugeot 308 SW 1.6 T A & 1.6 HDi 110

Na de berlines stelt Peugeot de 308 SW voor. Die vervangt zowel de 307 Break (met vijf plaatsen) als de SW-variant (zevenzitter). Resultaat: een eenvoudiger gamma.

De afmetingen van de 308 namen toe, te beginnen met die van het typische panoramadak: de oppervlakte daarvan groeide van 1,33 (op de 307 SW) tot 1,68 vierkante meter. Een record voor het merk. Het dak bestaat uit drie lagen donker getint glas met een totale dikte van 42 millimeter en weegt zo'n dertig kilo, waardoor het zwaartepunt van de auto hoger komt te liggen. Iets dichter bij de grond stellen we vast dat de wielbasis met 2.708 millimeter gelijk bleef. Niet moeilijk, want de 308 neemt het platform van de 307 over. De toename van de koetswerklengte met 81 millimeter - tot 4,50 meter - is dus volledig toe te schrijven aan de grotere overhangen. In de breedte overschrijdt de 308 dankzij een stijging met 58 millimeter de drempel van 180 centimeter. Die toename komt echter meer het weggedrag (bredere sporen) ten goede dan de interieurruimte, want de breedte op ellebooghoogte blijft identiek aan die in de 307 SW.

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars