Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche 718 Cayman GT4 RS heeft haast (+prijs)

Verwachte lancering : 01-03-2022

Geschreven door Olivier Duquesne op 17-11-2021

Hier is de Porsche Cayman GT4 RS, het nog snellere, nog lichtere en nog efficiëntere alfamannetje van de 718-familie.

Op de Los Angeles Auto Show 2021 rijdt de Porsche 718 Cayman GT4 RS zich onder de schijnwerpers. En Weissach heeft niets aan het toeval overgelaten om de reeds bijzonder snelle sportwagen nog een stuk sneller te maken. En duurder, want het Belgische prijskaartje bedraagt 153.065 euro (inclusief btw).

Centraal achterin ligt een atmosferische boxermotor die een cilinderinhoud van 4 liter combineert met een piekvermogen van liefst 500 pk (80 paarden meer dan de GT4), een maximaal koppel van 450 Nm en een rode zone die op 9.000 toeren per minuut ligt. Die power wordt altijd op de achterwielen gezet via een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. Je kan manueel schakelen via de peddels achter het stuur of via de pook op de middenconsole, zoals we dat ook al zagen bij de Porsche 911 GT3.

2021 Porsche Cayman GT4 RS

Prestaties

We wisten reeds dat de Porsche 718 Cayman GT4 RS bijzonder snel was op de Nordschleife van de Nürburgring. Testpiloot en ontwikkelingsrijder Jörg Bergmeister zette een indrukwekkende 7.04,11 op de klokken, een chrono waarmee de RS liefst 23,6 seconden van de rondetijd van de GT4 schaafde! En dat is nu niet bepaald een slak.

Nu weten we ook dat de Porsche 718 Cayman GT4 RS aan 3,4 seconden genoeg heeft om van 0 naar 100 km/u te sprinten en dat hij een topsnelheid van 315 km/u haalt.

2021 Porsche Cayman GT4 RS

Aerodynamica

De Porsche 718 Cayman GT4 RS zet 1.415 kilogram op de weegschaal en krijgt een aerodynamisch geoptimaliseerd koetswerk dat geoptimaliseerd spoilerwerk - met zogeheten zwanenhals, zoals bij de Porsche 911 GT3 - combineert met extra ventilatiesleuven. De kleine achterruitjes maken plaats voor nieuwe luchthappers, bedoeld om de boxermotor te behoeden voor oververhitting. In vergelijking tot de GT4 zou de neerwaartse druk zou met 25% toegenomen zijn.

Het verder versterkte chassis van de Porsche 718 Cayman GT4 RS krijgt een speciale onderstelset-up met specifieke veren, dempers en stabilisatorstangen. Het optionele Weissach-pakket voegt onder meer 20-duimsvelgen uit magnesium of een uitlaatlijn uit titanium toe.

2021 Porsche Cayman GT4 RS

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten