Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Porsche 718 Boxster S A : Carrera-concurrent

Tot ergernis van de diehards tellen de motoren van het 718-gamma nog maar vier cilinders. De nieuwe turbokrachtbronnen zitten de Boxster echter als gegoten én ze brengen straffere prestaties mee.

73.157 €
  • Score redactie 14.60/20

Overzicht :

De puristen hebben niets in te brengen tegen de terugkeer van de flat four in een basismodel van Porsche. De viercilinder-boxer maakt deel uit van het DNA van het merk en was zelfs het oorspronkelijke motortype van het merk, lang voor de introductie van de zespitters. De instaproadster van Porsche grijpt dus terug naar de flat four, 68 jaar na de 356, 60 jaar na de 550 en 58 jaar na de racespyder 718.

En er zijn trouwens ook viercilinders-in-lijn geweest, de laatste zo’n twintig jaar geleden (in de 968). Om maar aan te geven dat vierpitters in grote mate hebben bijgedragen tot de reputatie van het Duitse sportwagenmerk. Daarbij moeten we ook in gedachten houden dat de herintroductie van de flat four alleen maar werd doorgevoerd bij gratie van de drukvoeding. Geen enkel risico dat de prestaties eronder zouden lijden.

  • Dynamisch evenwicht en levendigheid in bochten
  • Temperament en prestaties
  • Sportiever dan vroeger, maar ook onverstoorbaarder
  • Redelijk verbruik bij relaxte rijstijl
  • Ophangings- en interieurcomfort
  • Doordachte InfoNav (indien compleet)
  • Duurder en minder ‘edel’ dan zescilinder-boxer
  • Artificiële afstellingen, soms ‘onechte’ klank
  • Verbruik bij erg sportief gebruik
  • Veel opties
  • Sterk gestegen basisprijs t.o.v. voorganger
  • Kwaliteiten kale basisversie?

In dit artikel : Porsche, Porsche 718

Geschreven door op

De concurrenten