Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Porsche 911 Carrera 4 GTS : de beste van allemaal?

Geschreven door Gaetan Philippe op

Volgens de Porsche-hiërarchie is de nieuwe 911 GTS de topversie van het Carrera-aanbod. Chronologisch gezien is hij de meest ‘uitgewerkte’ versie, de ultieme evolutie van een bepaalde motorgeneratie.

Prijs
NB

Om precies te zijn duidt de typenaam GTS op de topversie van de meest dagdagelijks bruikbare modellen, net onder de meer radicale motorversies met eventueel beperkte productieaantallen, die qua vermogen en/of sportiviteit helemaal het onderste uit de kan halen (zoals de Turbo-versies of de zeldzame GT2’s, GT3’s en RS’en). In dit geval gaat het om de topversie van de 911-modellen met biturbomotor van 3 liter (de jongste ‘991’-faceliftgeneratie), die vorig jaar zijn debuut maakte. Deze nieuwe GTS komt het aanbod logischerwijs bekronen met een vermogen van 450 pk en een koppel van 550 Nm.

Alle Carrera’s GTS zijn nu leverbaar, zowel met twee- als met vierwielaandrijving en als Coupé, Cabriolet of Targa. Drie maanden geleden hebben we al verschillende koetswerkversies aan een Eerste Test onderworpen. Voor deze nieuwe en meer uitgebreide test viel onze keuze op een Carrera 4 GTS Coupé met een PDK-versnellingsbak en een twintigtal opties, waardoor de totaalprijs uiteindelijk uitkwam op een slordige… 172.881 euro. Da’s nog altijd minder duur dan een optieloze Turbo (540 pk) of Turbo S (580 pk) met 3.8-motor, die nog steeds in de catalogus staan. Het is dus allemaal zeer relatief…

  • Nauwkeurig, volgzaam en uiterst efficiënt onderstel
  • Prestaties, aangename motor
  • Afwerkingskwaliteit, pertinente updates
  • Comfortabel voor dagelijks gebruik
  • Onverwoestbare standaardremmen
  • Meerprijs t.o.v. Carrera S
  • Verbruik kan oplopen
  • Veel en soms vrekkige opties
  • Weinig opbergmogelijkheden
  • Absoluut gezien hoge prijs

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker