Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Porsche 911 Carrera T : Op zoek naar authenticiteit

Vijftig jaar na het origineel herlanceert Porsche het concept van de enigszins gestripte 911, die in tegenstelling tot het model van 1968 niet (veel) goedkoper is. Voor wie een GT3 te hoog gegrepen is, zal de nieuwe Carrera T echter al snel een referentie zijn.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

GT3, GT3 RS, GT2, GT2 RS, GTS, Turbo, Targa of R: soms is het moeilijk om nog je weg te vinden in het labyrint van het 911-gamma, dat de laatste jaren steeds meer varianten omvat. En nu komt er nog maar eens eentje bij: de Carrera T. Dit nieuwe model verwijst naar de 911 T van 1968, die wat minder aangekleed en betaalbaarder was, met onder meer een van 130 naar 110 pk toegeknepen motor. Dat is ook de filosofie die achter het ontwerp van deze nieuwe Carrera T lijkt te schuilen: meer presteren met minder, door zich van het overbodige te ontdoen. 

De financiële toegankelijkheid van de 911 T van 1968 werd evenwel overboord gegooid, want het nieuwe model kost met de standaard manuele versnellingsbak een slordige 111.054 euro, wat maar liefst 10.000 euro meer is dan de ‘basis’-Carrera. Vandaar dat we ons afvragen of deze T niet veeleer de ‘light’ versie is van de al even authentieke R, die als beperkte reeks op de markt werd gebracht en bijzonder goed in de smaak viel bij speculanten. Of misschien is hij gewoon bedoeld voor Porsche-fans die de GT3 te duur, te opzichtig en te krachtig vinden?

  • Authentiek karakter
  • Afstelling bedieningsorganen (versnellingsbak, stuur, remmen)
  • Evenwicht,intens plezier
  • Verzorgde afwerking
  • Collector's item (hoewel niet beperkt)
  • Hoge prijs
  • Stugge ophanging, summiere geluiddemping
  • Moeilijk in 7e te schakelen (manuele bak)
  • Nutteloze vierwielsturing

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Geschreven door op