Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Porsche 911 Carrera 4S PDK

De 911, nog altijd dé Porsche bij uitstek, is al enkele generaties verkrijgbaar met vierwielaandrijving. En ook die Carrera 4(S) wordt telkens sneller, efficiënter en... beter bruikbaar in alle omstandigheden.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Overzicht :

De vijfde generatie van de Carrera 4, die afgeleid is van de nieuwe '991' Carrera met achterwielaandrijving en die we hier ontdekken geschoeid met winterbanden, neemt de jongste evolutie van het Porsche Traction Management (PTM) over, dat van de '997' Turbo uit 2009. In de nieuwe Carrera 4 werd de sturing van het PTM geoptimaliseerd, voornamelijk met het oog op een lager verbruik. Meer bepaald is de vierwielaandrijving voortaan compatibel met de freewheelfunctie van de gerobotiseerde versnellingsbak PDK. Wanneer je op een licht aflopend stuk weg het gaspedaal een ietsje loslaat, en op voorwaarde dat het rijprogramma Normal is geselecteerd, opent de Carrera 4 de koppeling van het PTM om tijdens het freewheelen terug te vallen tot het stationaire toerental. Een soort slaapstand, zo je wil, die trouwens erg coherent is in accordeonfiles. In Sport en Sport Plus reageert de PDKbak even snel als een sequentiële competitieversnellingsbak en beslist het PTM in minder dan tien milliseconden hoeveel koppel er van de achterwielen naar de voortrein moet worden gestuurd.

  • Uitzonderlijk onderstel, trekkracht
  • Dagelijks rijcomfort, het hele jaar door
  • Uitstekende combinatie motor-PDK
  • Gevrijwaarde sensaties
  • Ergonomie en comfort voorin
  • Onklopbare verhouding prestaties-verbruik
  • Erg hoge basisprijs
  • Uitrustingsbeleid en -lacunes
  • Veel en dure opties
  • Te warme ruitontdooiing
  • Buitenspiegels snel vuil
  • Weinig bruikbare achterste zitplaatsen

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Porsche

Nieuwe porsche 911 in stock

Tweedehands Porsche

Tweedehands porsche 911

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!