Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 129736 - 247983€ | 236 - 275 g/km (WLTP) |
Porsche 911 '992' Cabrio
Begin 2019 maakten we kennis met een nieuwe Porsche 911, generatie ‘992’. Zoals altijd wijzigde het design amper, maar onderhuids veranderde wel een en ander. Om te beginnen bestaat het MMB-platform nu nog maar voor 30 procent uit staal, terwijl dat vroeger 63 procent was. De sporen werden ook breder, waarbij er nu geen verschil meer is tussen de Carrera en de vierwielaangedreven Carrera 4. Het interieur oogt bijdetijds en werd voorzien van de nodige moderne technologie. Specifiek voor de Cabrio gooide Porsche daar een kapconstructie bovenop die weliswaar 70 kilogram toevoegt, maar nauwelijks plek inneemt en in een oogwenk (12 seconden) neergeklapt kan worden. Naar goede gewoonte is er ook weer een Targa, die het midden houdt tussen coupé en cabrio. De motoren zijn altijd voorzien van drukvoeding. De drieliter-zescilinderboxer ontwikkelt 385 pk in de Carrera en 450 pk in de Carrera S, en zelfs 480 pk in de GTS – misschien wel de meest complete 911 van het moment. Daarboven blijven de Turbo (580 pk) en Turbo S (650 pk) vasthouden aan een 3,8-liter, terwijl circuitfanaten hun hartje kunnen ophalen aan de GT3 en zijn atmosferische (!) 4.0 van 510 pk. Die laatste kan trouwens ook als discrete Touring geleverd worden, zonder het typische spoilerwerk van deze versie. De 911 ‘type 992’ is meegaander geworden, beleefder ook. De forens in ons kan dat bijkomende gemak alleen maar toejuichen. De purist daarentegen had toch ook van de Carrera-varianten graag wat meer karakter gezien – en vooral gehoord. Absoluut gezien blijft dit echter een referentie in zijn soort.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 115132 - 234183€ | 233 - 294 g/km (WLTP) |
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 137880 - 195536€ | 238 - 250 g/km (WLTP) |
Porsche 911 '992' Targa
Begin 2019 maakten we kennis met een nieuwe Porsche 911, generatie ‘992’. Zoals altijd wijzigde het design amper, maar onderhuids veranderde wel een en ander. Om te beginnen bestaat het MMB-platform nu nog maar voor 30 procent uit staal, terwijl dat vroeger 63 procent was. De sporen werden ook breder, waarbij er nu geen verschil meer is tussen de Carrera en de vierwielaangedreven Carrera 4. Het interieur oogt bijdetijds en werd voorzien van de nodige moderne technologie. Specifiek voor de Cabrio gooide Porsche daar een kapconstructie bovenop die weliswaar 70 kilogram toevoegt, maar nauwelijks plek inneemt en in een oogwenk (12 seconden) neergeklapt kan worden. Naar goede gewoonte is er ook weer een Targa, die het midden houdt tussen coupé en cabrio. De motoren zijn altijd voorzien van drukvoeding. De drieliter-zescilinderboxer ontwikkelt 385 pk in de Carrera en 450 pk in de Carrera S, en zelfs 480 pk in de GTS – misschien wel de meest complete 911 van het moment. Daarboven blijven de Turbo (580 pk) en Turbo S (650 pk) vasthouden aan een 3,8-liter, terwijl circuitfanaten hun hartje kunnen ophalen aan de GT3 en zijn atmosferische (!) 4.0 van 510 pk. Die laatste kan trouwens ook als discrete Touring geleverd worden, zonder het typische spoilerwerk van deze versie. De 911 ‘type 992’ is meegaander geworden, beleefder ook. De forens in ons kan dat bijkomende gemak alleen maar toejuichen. De purist daarentegen had toch ook van de Carrera-varianten graag wat meer karakter gezien – en vooral gehoord. Absoluut gezien blijft dit echter een referentie in zijn soort.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.