Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Porsche Boxster

Geschreven door Bert Troubleyn op

Door standaard of optioneel allerlei dingen aan te bieden die tot nog toe voorbehouden waren aan de 911, krijgt de vernieuwde Boxster nog meer echte Porsche-allures.

De oorspronkelijke verkoopdoelstelling van 15.000 Boxsters per jaar werd al snel verdubbeld en mede dankzij het succes van de Cayenne en de lancering van
de nieuwe 911 (997) draaien alle productiesites van Porsche nu nagenoeg op volle toeren. Toch werd het hoog tijd dat de Boxster werd opgefrist. Eerst en vooral omdat de nieuwe 911 een flinke stap voorwaarts
had gezet op prestatievlak, waardoor de kloof met de Boxster een pak groter was geworden, maar ook omdat de
concurrentie niet stilgezeten heeft. Met een derde opfrisbeurt heeft men dan ook van de gelegenheid gebruikgemaakt om de Boxster te herpositioneren. In 2000 al groeide zijn motor tot 2,7 liter en 220 pk en werd een S-versie met een 3.2 van 258 pk gelanceerd, en in 2003 namen de vermogens toe tot respectievelijk 228 en 260 pk. Ditmaal wordt de cavalerie uitgebreid
tot 240 en 280 stuks.

In dit artikel : Porsche, Porsche Boxster

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars