Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

let's go!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Renault Zoé R135 Z.E. 50 : Nog steeds relevant

Met zijn grotere batterijcapaciteit én krachtigere motor boekt de derde generatie van de Zoé op heel wat vlakken vooruitgang, waardoor je er in het segment van de elektrische stadsauto’s nu echt niet meer omheen kunt.

34.800 €
  • Score redactie 15.03 /20

Overzicht :

Nadat hij in 2012 werd geboren met een kleine batterij van 21 kWh, kreeg de Zoé vijf jaar later een eerste upgrade, waarbij de batterijcapaciteit haast verdubbelde (naar 41 kWh) en het reële rijbereik toenam tot 200 à 300 kilometer. Voor zijn “derde generatie” (dixit Renault) gaat de meest verkochte elektrische stadsauto in Europa nog een stap verder: hij krijgt een batterij van 52 kWh die zijn actieradius vergroot tot 385 kilometer volgens de WLTP-cyclus (weliswaar gemeten met de ‘kleine’ wielen van 15 duim). Tegelijk evolueert hij ook op heel wat andere vlakken.

Niet verrassend dus dat zijn verkoop op de Belgisch-­Luxemburgse markt sinds begin dit jaar met 34 procent gestegen is, met in juni een stijging van het aantal bestellingen met liefst 50 procent. Renault is er trouwens maar wat trots op dat de Zoé niet alleen werd ontworpen in Frankrijk, maar ook in het thuisland wordt geproduceerd, inclusief zijn belangrijkste mechanische organen. Alleen de batterij niet, want die is van Koreaanse origine.

  • Rijplezier
  • Interessant rijbereik
  • Aangenaam weggedrag
  • Standaarduitrusting
  • Krachtige interne omvormer, laadtijden
  • Verzorgde geluiddemping
  • Wat te stugge ophanging (17-duimwielen)
  • Nog altijd duur voor een stadsauto
  • Te volumineuze voorstoelen
  • Zithouding achterin
  • Afwerkingsdetails
  • Geen mobiliteitsgarantie voor B-Buy-versie

In dit artikel : Renault, Renault Zoe