Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Renault Clio 0.9 TCe

Op de krimpende Europese automarkt is de nieuwe Clio van het allergrootste belang voor Renault. Wij testten hem met de nieuwe, kleine driecilinder-turbo op benzine.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Tegenover zijn voorganger werd de nieuweling nog 3,5 centimeter langer (tot 4,06 meter in totaal) en 2,5 centimeter breder (1,73 meter), maar ook zo'n 4,5 centimeter lager. Dat geeft hem een meer gestrekt uiterlijk, een kenmerk dat nog duidelijker in de verf wordt gezet door het nieuwe design. Dit is namelijk het eerste serieproduct waarvoor Renaults designchef Laurens van den Acker de volledige verantwoordelijkheid had. De nieuwe vormtaal uit zich in een gespierde neus met een opvallend logo, een gestrekte lijn en uitgewerkte 'schouders' achteraan.

  • Aangename, soepele krachtbron
  • Schappelijk verbruik
  • Sterk verbeterd stuur t.o.v. voorganger
  • Goed algemeen comfort
  • Ruivoor zijn klasse
  • Opvallend uiterlijk
  • Te grote draaicirkel
  • Wat tegenvallende prestaties
  • Weinig veiligheidssystemen als optie
  • Afwerking, materiaalkeuze niet optimaal
  • Gierige algemene waarborg (uitbreidbaar)
  • Vijfde hoofdsteun als optie

In dit artikel : Renault, Renault Clio

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker