Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Opel Corsa OPC, Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport en Renault ClioRS : Bommetjes op wielen

De Opel Corsa OPC komt het vuur aan de schenen leggen van de meest explosieve stadsauto’s van het moment, zoals de Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport en de Renault Clio R.S. 200. Vuurwerk verzekerd...

Overzicht :

Zoals de traditie dat intussen bij Opel wil, worden de sportievelingen van het gamma (die voorheen GT of GSi heetten) rechtstreeks ontwikkeld door het Opel Performance Center, een afdeling die nauw verbonden is aan de autosporttak van het Duitse merk. Het wordt geleid door Volker Strycek, die als opdracht kreeg de dynamische en sportieve kwaliteiten op te krikken van de seriemodellen die hem worden toevertrouwd, waaronder de nieuwe Corsa. Als doorgewinterd competitierijder – hij was in 1984 wereldkampioen DTM – kan deze man natuurlijk bogen op de nodige knowhow. Hij deinst er dan ook niet voor terug om zijn prototypes te onderwerpen aan de onverbiddelijke Nordschleife, de ‘groene hel’ in het Duitse Nürburg. Het resultaat is meestal een snelle bolide die verduiveld efficiënt rijdt op het circuit en in sommige gevallen zelfs erg radicaal uit de hoek komen, zoals de speciale reeks Nürburgring Edition die de vorige Corsa OPC tegen het eind van zijn carrière te beurt viel.

 

Geschreven door op